« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
در پی وقوع زمین‌لرزه
۴۰۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ساکن در شهرستان‌های بویراحمد و دنا در زلزله اخیر از ۱۰ تا ۶۰درصد آسیب دیدند.
به گزارش  پایگاه خبری آوای رودکوف، فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه در نخستین روز پس از وقوع زلزله از منازل مسکونی مددجویان بازدید به عمل آمد گفت: در پی وقوع زمین‌لرزه اخیر در شهرستان‌های بویراحمد و دنا به ۴۰۰ خانوار مددجوی این نهاد از ۱۰ تا ۶۰ درصد خسارت واردشده است.



وی با اشاره به اینکه پنج هزار خانوار در مناطق زلزله‌زده ساکن هستند افزود:  طبق ارزیابی‌های صورت گرفته بیشترین خسارت مربوط به منازل مسکونی قدیمی بوده است و اکثر خانه‌های روستایی دچار ترک‌خوردگی دیوارها و سقف منازل شده و همچنین خساراتی به لوازم ضروری واردشده است.

محبی با بیان اینکه تمامی واحدهای مسکونی مددجویی از بیمه زلزله و آتش‌سوزی بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: با تعامل با بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد و همچنین شرکت بیمه‌گذار  به دنبال حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده در کوتاه‌ترین زمان خواهیم بود.

شایسته ذکر است زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۵,۲ ریشتر ساعت ۸ و ۳۸ دقیقه صبح روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در ۱۰ کیلومتری سی سخت و ۱۹ کیلومتری یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: