« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
پایگاه خبری آوای رودکوف:درحالی که تنها سه روز تا انتقال سفارت امریکا از تل اویو به قدس باقی مانده و فقط چهار روز با یوم النکبه به تعبیر فلسطینیان و هفتادمین سالگرد تاسیس اسراییل فاصله زمانی باقی است کام نتانیاهو با طعم موشک کاملا تلخ شد.

العالم  نوشت:حملات موشکی مفصل شب گذشته ارتش سوریه به اسراییل در شرایطی صورت گرفت  که نتانیاهو و رژیم صهیونیستی خیالشان بیش از هر زمان نسبت به هر دو جبهه شمالی و جنوبی ارام بود نتانیاهو تصور می کرد در سایه حمایت های محکم ترامپ از موجودیت رژیمش و تلاش او برای تعمیق به اصطلاح مشروعیت اسراییل، روزچهاردهم و پانزدهم می یعنی سه چهار روز اینده را تنها به جشن و سرور توام با غرور خواهد گذراند اما حملات موشکی وسیع سوریه به فلسطین اشغالی از یک سو توهمات نتانیاهو را بهم زد و از دیگر سو به او فهماند سناریوی حمله به یک کشور و پس از آن تلاش در کتمان مساله و طفره رفتن از بر به عهده گرفتن مسئولیت حمله مدتها است نخ نما شده است.

درخصوص حملات موشکی دیشب سوریه به اسراییل چند نکته قابل ذکر است؛

اول انکه عملیات دیشب چنانکه همه منابع مطلع و همچنین تحلیلگران مسائل اذعان دارند پاسخی اساسی به تهاجمات گاه و بیگاه اسراییل به سوریه و به ویژه عملیات های اخیری است که این رژیم علی رغم انکه عاملیت انرا بر عهده داشته است از عهده داری مسئولیت ان طفره رفته است.

نکته دوم انکه نوع عملیات موشکی دیشب سوریه علیه اسراییل به لحاظ حجم اتش، دقت در هدفگیری و اهمیت اهداف موشکباران شده طی سالهای اخیر کاملا بی سابقه بوده و از این جهت می تواند حاوی این پیام باشد که ازاین پس هر اقدامی پاسخی متناسب و البته هم تراز با تهاجم و حتی شدید تر از ان در پی خواهد داشت.

نکته سوم تقارن حملات موشکی شب گذشته با روزهای انتقال سفارت و معامله قرن از یک سو و روز نکبت و سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی است. این تقارن زمانی حامل این پیام است که ماجرای فلسطین و ضرورت مبارزه جهت ازادی ان همواره زنده است و درعین حال انتقال سفارت امریکا به قدس پایان مساله فلسطین نیست و این یعنی انکه هم چنانکه هویت رژیم اسراییل با اشغال و تهدید پیوند خورده است. پیوند و همزاد دیگر این رژیم تهدیداتی هستند که روز به روز در مرزهای شمالی و جنوبی اسراییل متراکم تر و مستحکم تر می شوند و طعم تلخ موشکی روز نکبت هر زمان ممکن است تکرار شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: