« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
البناء:
این اولین بار نیست که نتانیاهو راهی مسکو شده است تا دیداری با پوتین داشته باشد. اما این بار این سفر در فضایی انجام شده است که منطقه و جهان بدنبال تصمیم ترامپ برای خروج از برجام، در شرایط بسیار متشنجی قرار دارد؛ تصمیمی که اسرائیل ادعا می کند نقش مستقیمی در آن داشته و پوتین ان را فاجعه ای می داند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛البناء چاپ لبنان در مطلبی به قلم ناصر قنديل نوشت: این اولین بار نیست که نتانیاهو راهی مسکو شده است تا دیداری با پوتین داشته باشد. اما این بار این سفر در فضایی انجام شده است که منطقه و جهان بدنبال تصمیم ترامپ برای خروج از برجام، در شرایط بسیار متشنجی قرار دارد؛ تصمیمی که اسرائیل ادعا می کند نقش مستقیمی در آن داشته و پوتین ان را فاجعه ای می داند.

به گزارش «انتخاب»، این رسانه عرب زبان ادامه داد: این بار نتانیاهو برای فهم موضع روسیه در مورد حملات اخیر اسرائیل به پایگاههای سوریه وارد مسکو شده و با مخالفت رئیس جمهور روسیه با تصمیم ترامپ در مورد توافق هسته ای با ایران رو به رو شد، که آن را بازی با آتش دانسته و به دنبال تلاش برای آرام کردن اوضاع است؛ چرا که در صورت اوج گرفتن مقابله ها، روسیه در تحمل نتایج آن، شریک نخواهد شد.

برخی پایگاههای خبری اسرائیل در این باره نوشته اند: نتانیاهو در این سفر تلاش کرد پوتین را واسطه کند تا به تعهدی از جانب ایران دست یابد مبنی بر اینکه به حمله به تیفور پاسخ نمی دهد. اما نخست وزیر اسرائیل در این باره پاسخ مثبتی نشنیده است و پوتین نصیحتهای پیشین خود در مورد خروج از بازی با آتش در سوریه را خطاب به نتانیاهو تکرار کرده و از او خواست از جغرافیای سوریه به نفع دولت این کشور عقب نشینی کند.

طی روزهای آینده اسرائیل به حالت آماده باش خود ادامه می دهد و از پاسخ ایران نگران است، چه بسا به هدف قرار دادن پایگاههای نظامی در سوریه نیز ادامه دهد و ایران همچنان آرامش خود را حفظ کند.

پیش از این، اسرائیلی ها می گفتند ایران تهدیداتش را عملی نمی کند، بویژه تا زمان تعیین سرنوشت برجام. اما اکنون نگرانی شدیدی در بین اسرائیلی ها سایه افکنده است و پاسخ ایرانی را قطعی می دانند، اما هیچ تکیه گاهی ندارد جز اعلام همبستگی آمریکا! حال انتخاب با نخست وزیر اسرائیل است که وارد جنگی نا امید کننده شود یا ضربه ای دردناک را تحمل کند.

منبع/انتخاب
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: