« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
جهان
معاون دبیر کل حزب الله لبنان، با اشاره به اینکه ما در مرحله ای جدید یعنی مرحله پیروزی های محور مقاومت در مبارزه با اسرائیل، آمریکا و مزدوران آنها هستیم، تأکید کرده که پایان این مرحله آزادسازی کل فلسطین است.
به گزارش العالم ؛ شیخ «نعیم قاسم» روز دوشنبه در کنفرانس هیئت رئیسه اتحادیه جهانی علمای مقاومت که به مناسبت هفتادمین سالگرد اشغال فلسطین موسوم به «روز نکبت» در بیروت برگزار شد، با بیان اینکه هدف مرحله کنونی، آزادسازی کل فلسطین از «نهر تا بحر» (از رود اردن تا دریای مدیترانه) بدون هیچ کاستی است، از ملت های منطقه خواست تا آینده شان را امروز از اقیانوس تا خلیج، خودشان بسازند.
معاون دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرده، باید به طور گسترده اقشار مردم را از ملت های عربی و اسلامی برای گرد آمدن حول طرح مقاومت، جذب کرد.
وی تصریح کرده، محور مقاومت، در قفس ذلت، وابستگی و فرمانبرداری جای نمی گیرد و همه پیروزی های محور مقاومت، موفقیت فلسطین به شمار می آید.
شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه حزب الله تاکنون جان فشانی های زیادی در خط آزادسازی فلسطین کرده، اظهار داشته، حزب الله بر سر زمین و کرامت، مذاکره و معامله نمی کند و با این اصل توانست در سال 2000 سرزمین خود را آزاد کند، و پیروزی سال 2006 را رقم بزند و بعد از آن توان بازدارندگی خود را بالا برده است.
معاون دبیر کل حزب الله لبنان، سوریه را به مثابه آغوش گرم مقاومت دانسته و خاطرنشان کرده، سوریه، همواره از فلسطین حمایت کرده است، به همین دلیل تلاش کردند تا آن را تکه تکه کنند و گرداگرد فلسطین را یک حلقه محاصره تشکیل دهند، اما سوریه بر طرح خاورمیانه جدید غلبه کرد.
وی با بیان اینکه سوریه با رهبر، ارتش، ملت و همپیمانان خود توانست بر اسرائیل پیروز شود، افزوده، دیگر اسرائیل نمی تواند قواعد درگیری را آن گونه که مناسب می داند تعیین کند، آنچه که در جولان رخ داد، بر راهبرد بازدارندگی تأکید دارد.
شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنان خود گفته، آمریکا، بر اساس ظلم، بی عدالتی، استبداد و دشمنی بنا شده است؛ مقاومت از نظر آمریکایی ها تجاوزگری است، اما کشتن فلسطینی ها توسط صهیونیست ها دفاع از خود می باشد و حق بازگشت نیز تهدیدی برای اسرائیل به شمار می رود.
وی اظهار داشته، تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارتش از تل آویو به قدس اشغالی، هیچ ارزشی ندارد. ترامپ، تشنگان قدرت را برای حفظ تخت هایشان تحریک کرد، اما مقاومت، به او اجازه نمی دهد.
معاون دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی خود خاطرنشان کرده، ملت فلسطین، به سرزمین خود پایبند ماند، و تسلیم را نپذیرفت، و در مقاومت دست به نوآوری و ابتکار زد تا آرمان فلسطین همچنان زنده بماند.
شیخ نعیم قاسم تاکید کرده، گفت و گو و سازش به طور کل مردود است چرا که بخشهایی از فلسطین را جدا و به صهیونیست ها می دهد.
وی از همه گروه های فلسطینی خواست تا با هم وحدت داشته باشند؛ و از جهان عرب و امت اسلامی نیز خواست تا مقاومت را اصل قرار دهند و نه رنگ، کشور، مذهب یا حزب را.
معاون دبیر کل حزب الله لبنان یادآور شده، نخستین کاری که امام خمینی (ره) انجام داد، تبدیل سفارت اسرائیل در تهران به سفارت فلسطین بود، تا به روشنی اعلام کند که فلسطین در اولویت است.
شیخ قاسم خاطرنشان کرده، دشمن برای پایان دادن به مسأله فلسطین از نظر سیاسی، فرهنگی، نظامی و تربیتی کار فراوانی کرده است.
معاون دبیر کل حزب الله لبنان از روند عادی سازی که برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس با اسرائیل پیش گرفته اند، انتقاد کرد و آن را به معنای دست کشیدن از مسأله فلسطین دانست.
وی تاکید کرده، آن کشورهای عربی که رو به عادی سازی روابط با اسرائیل آوردند، همیشه با نفت، تاج و تخت، و امارت های خود، باری سنگین بر دوش آرمان فلسطین بوده اند، اما به زودی درخواهند یافت که اسرائیل باری سنگین بر روی سرشان خواهد بود.

دسته بندی ها :

    برگزیده ها جهان اسلام لبنان فلسطین اشغالی جهان آمریکا

کلید واژه ها :

    شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله ترامپ روز نکبت آزادسازی فلسطین


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: