« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
جهان
سفیر آمریکا در آلمان در اظهارنظری جالب‌توجه گفته است دونالد ترامپ در جریان سفر اخیر مرکل به کاخ سفید اتاق خوابش را به خانم صدراعظم نشان داده است!
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف، ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در برلین در مصاحبه با چندین روزنامه آلمانی تلاش کرد تا به روشی عجیب و غریب از روابط شخصی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دفاع کند. او گفت ترامپ تور "بسیار شخصی" برای مرکل از یک محوطه بسیار شخصی از زندگی خصوصی خودش گذاشته بود.

گرنل گفت: دونالد ترامپ شخصا صدراعظم آلمان را به بخشی از کاخ سفید برد که در آن زندگی می‌کند. آنگلا مرکل حتی اتاق نشیمن و اتاق خواب رئیس‌جمهوری را دید. این خیلی خصوصی است. پیش از آن هیچ کدام از روسای جمهوری آمریکا آنجا را به مرکل نشان نداده بودند.

آمریکا با جدیت تلاش دارد تا گزارش‌هایی مبنی بر اینکه روابط تیره و تاری میان ترامپ و مرکل وجود دارد، به حاشیه براند. در حالی که رئیس‌جمهوری آمریکا مراسم‌های استقبال متفاوتی از رهبران اروپایی در کاخ سفید داشت، دست در دست ترزا می راه رفت و شوره سر از کت امانوئل ماکرون زدود، اما در قبال صدراعظم آلمان بسیار خشک بود.

در جریان اولین سفر آنگلا مرکل به کاخ سفید، ترامپ به درخواست او برای مصافحه مقابل خبرنگاران بی‌توجهی کرد و دومین سفر او هم یک دیدار کاری کوتاه بود که نمی‌توان آن را با ضیافت مجللی که کاخ سفید برای رئیس‌جمهوری فرانسه و همسرش به راه انداخت مقایسه کرد.

با این وجود، سفیر آمریکا مدعی است که ترامپ و مرکل "جوشش خوبی" با یکدیگر دارند و با یکدیگر شوخی دارند. او افزود، گرچه طرفین "دیدگاه‌های متفاوتی روی برخی مسائل" دارند اما ترامپ "احترام فوق‌العاده‌ای" برای او قائل است.

مرکل روابط بسیار نزدیک کاری با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا داشت و این به‌رغم اختلافات با دولت او بر سر جاسوسی آمریکا از آلمان بود. او همچنین تلاش کرد تا با وجود اختلافات بر سر تعرفه‌های آمریکا روی واردات کالاها از اروپا و درخواستش از آلمان برای هزینه‌های بیشتر در امور دفاعی، مناسبات مشابهی با ترامپ ایجاد کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین