« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶
علمی پزشی
تشنگی در فصل گرما و روزه داری طبیعی است اما با این نوشیدنی ها، در ماه رمضان تشنه نمی شوید. اگر به دنبال راه حلی برای تشنگی خود هستید باید بگوییم که با این نوشیدنی ها، در ماه رمضان تشنه نمی شوید. کدام نوشیدنی ها؟ این مطلب بخوانید.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛، در زمان روزه‌داری،  فرد ساعات زیادی هیچ خوراکی مصرف نمی‌کند به همین علت در زمان افطار هر خوراکی به راحتی جذب بدنش می‌شود. توصیه می‌شود که به هیچ عنوان روزه را با نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های سرد باز نکنید زیرا ماده سرد به سرعت جذب بدن شده و عارضه‌های مختلفی همچون درد مفاصل و استخوان، تغییر مزاج معده و سرد شدن آن را در پی دارد. در هنگام افطار روزه خود را با مواد مرطوب نیز که مزاجاً سرد هستند، نباید باز کرد مثلاً عموم میوه‌ها جزء این دسته قرار می‌گیرند پس توصیه می‌شود روزه خود را با خوردن میوه باز نکنید، همچنین مصرف تخم‌شربتی در دم افطار توصیه نمی‌شود زیرا این خوراکی‌ها می‌توانند سبب اسپاسم عضلات و کمردرد شود. باز کردن روزه با آب یا شیر گرم همراه با خرما به تقویت معده کمک می‌کند. همچنین خوردن هر  خوراکی مرطوب عموماً باعث افزایش رطوبت و سردی معده می‌شود و اولین علامت آن هم نفخ معده است.  روزه برای سلامت بدن است اما هر فردی که با گرفتن روزه به مشکلاتی همچون درد معده، ورم، سوزش، مبتلا  می‌شود، می‌تواند با نظر متخصص روزه نگیرد.

 
نوشیدنی رفع عطش

شربت آبلیمو یکی از نوشیدنی های سنتی رایج برای رفع عطش است. شربت آبلیمو کم شیرین سبب ترشح بزاق شده و احساس تشنگی را در روزه داران برطرف می کند.

 
از شربت خاکشیر غافل نشوید

شربت خاکشیر و تخم شربتی خنک کننده و ضد عطش هستند و می توانند آب را درون دانه های خود نگه دارند و به تدریج آن را به بدن برسانند. در نتیجه نیاز بدن را به مدت طولانی تر نسبت به آب تامین می کند. بهتر است آنها را بدون شکر یا با شکر کم مصرف کرد.

 
رفع عطش با این نوشیدنی خاص

دربین عرقیات سنتی، فقط کاسنی خاصیت خنک کنندگی بدن را دارد، از این رو پیشنهاد می شود نوشیدنی هایی مانند خاکشیر را با کمی کاسنی و گلاب مخلوط و سپس استفاده کرد.

 
رفع عطش با سکنجبین

شربت سکنجبین به تنهایی یا با اضافه کردن سکنجبین به خاکشیر نیز می تواند به رفع عطش کمک کند و بهتر است این ترکیب را تهیه و برای کاهش تشنگی آن را نوشید.

 
تشنگی را با نعنا خشک شکست دهید

دم کرده برگ خشک نعناع و یا مخلوط آن با عسل بین افطار تا سحر موجب رفع تشنگی خواهد شد.  تهیه و مصرف شربت نعناع نیز رفع تشنگی بسیار مفید است. برای تهیه آن باید از شربت پایه استفاده کرد. جوشاندن شکر و آب به نسبت دو به یک و افزودن مقداری عرق نعناع و آب لیمو ترش که باید به صورت خنک مصرف شود. این شربت نیز به میزان زیادی از عطش جلوگیری می کند.

 
سیراب بمانید

دم کرده لیمو عمانی با گل گاو زبان و نبات نیز می تواند علاوه بر رفع تشنگی، باعث آرامش و خواب مناسب در شب شود.

 
رفع عطش با خوشمزه های طبیعی

خیس کردن تمبر هندی و صاف کردن آن و سپس مخلوط آن با عسل و تهیه شربت، نوشیدنی مفیدی برای رفع یبوست در ماه رمضان محسوب می شود.

 
فصل زردآلو و روزه

مخلوط زرد آلوی تازه همراه عسل نیز مناسب جهت رفع عطش و برای سنگینی معده می توان استفاده کرد.

 
با این نوشیدنی ها، در ماه رمضان تشنه نمی شوید

چای سرد با لیمو ترش: برای رفع عطش در ماه رمضان می توانید این چای را متحان کنید. می‌توان از ترکیب آنها و اضافه کردن کمی شکر به یک طعم دلچسب دست یافت.

چای سرد با گل شاه پسند: رفع عطش را با این چای تجربه کنید. اضافه کردن برگ‌های گل شاه پسند به چای سبز یک چای مقوی با خواص دارویی منحصربفرد و طراوت بخش در اختیار دوستداران این نوشیدنی قرار می دهد.

چای سبز با طعم آناناس و سبزی ریحان: اضافه کردن عصاره میوه آناناس و برگ های سبزی ریحان به چای سبز می تواند انرژی فوق العاده ای در فرد به وجود بیاورد.

چای سبز با زنجبیل و عسل: ترکیب این دو ماده با چای سبز عطش فرد را برطرف می‌کند و گرمازدگی را از وی دور می کند.

چای سبز با بابونه: ترکیب این دو گیاه می تواند برای رفع عطش عالی باشد. اضافه کردن بابونه به چای سبز حس خنکی را در بدن فرد به وجود می آورد.

چای سبز با هندوانه و سبزی ریحان: اضافه کردن آب هندوانه و برگ‌های سبزی ریحان به چای آن را به خوش مزه‌ترین نوشیدنی تابستانی تبدیل خواهد کرد.

با این نوشیدنی‌ها نیاز بدن به آب در طول روزهای گرم تابستان بر طرف شده همچنین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن نیز تامین می شود./الو دکتر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین