« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
پایگاه خبری آوای رودکوف: رییس یک سازمان مذهبی شیعه در هند حزب سیاسی به نام 'عوامی لیگ شیعیان هند' تاسیس کرده که هدف از تاسیس آن را فعالیت در مبارزات انتخاباتی سال 2019 در این کشور عنوان کرده است .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از روزنامه دیلی پایونیر چاپ هند، «وسیم رضوی» ، رئیس «سازمان مرکزی اوقاف شیعه در ایالت اوتار پرادش» در شمال هند، نخستین حزب شیعه در تاریخ  این کشور را تاسیس کرد.

رضوی در یک کنفرانس مطبوعاتی در دهلی نو پایتخت هند اعلام کرد که این حزب برای خروج شیعیان از انزوا در این کشور تشکیل شده است .
وی تاکید کرد: عوامی لیگ شیعیان هند یک حزب سیاسی می باشد و طبیعی است که هر جا که امکان پذیر باشد، وارد انتخابات خواهد شد و با شیعیان تماس برقرار خواهیم کرد.


وی اضافه کرد: ما آمادگی داریم با هر حزبی که به نفع شیعیان فعالیت، همکاری داشته باشیم. وی گفت که روند ثبت نام این حزب در کمیسیون انتخابات هند نیز شروع شده است.
رضوی گفت: انگیزه تشکیل این حزب هویت بخشی به شیعیان و جدا کردن خواسته های آنان از دیگر جوامع هند است .
وی افزود: دولتمردان هند به طور سنتی در زمان انتخابات تنها روی اهل تسنن کشور تکیه می کنند، اما وقتی درگیری و تنش پیش می آید، شیعیان نیز هدف افراطی گرایی قرار می گیرند.
در عین حال رضوی تاکید کرد که حزب وی مختص یک فرقه و یا یک تمایل مذهبی نخواهد بود.
او اعلام کرد که با رهبران شیعه در سرتاسر هند مشورت کرده و قرار است حزب وی در انتخابات سال 2019 حضور فعال داشته باشد.
اگر چه رضوی ادعا می کند که مردم شیعه در سراسر هند از وی حمایت می کنند، ظاهراً افراد با نفوذی از بین شیعیان هستند که از رضوی حمایت نمی کنند.
در همین حال، گزارش هایی مبنی بر اختلافات شدید بین وی و یکی از بانفوذترین رهبران شیعه هند به نام 'کلب جواد' که امام جمعه شهر 'لکهنو' که به پایتخت شیعه در این کشور معروف است، گزارش شده است.
بر اساس آخرین سرشماری رسمی در هند در سال 2011، مسلمانان نزدیک به 15 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. در حدود 195 میلیون مسلمان در هند زندگی می کنند که شیعیان تقریبا ده درصد از آنان را تشکیل می دهند.
اقلیت مسلمان در هند بزرگترین جامعه اقلیت مذهبی ساکن در یک کشور در جهان است. انتظار می رود جمعیت مسلمانان هند تا سال 2030 به سیصد میلیون نفر برسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: