« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
امیرمسعود طایفه سلطانخانی
گل همیشه بهار گیاهی است معطر و زیبا که به طور گسترده در باغها و فضای سبز کشت و مورد توجه قرار گرفته است.
 پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی: گل همیشه بهار گیاهی است معطر و زیبا که به طور گسترده در باغها و فضای سبز کشت و مورد توجه قرار گرفته است.

این گل متعلق به خانواده کاسنی بوده و علاوه بر کشت به عنوان یک گل زینتی، از خواص درمانی بیشماری برخوردار است و آن را میتوان در دسته گیاهان دارویی - زینتی قرار داد. این گل در مناطق آفتابی و نیمه آفتابی ایران به ویژه در نواحی دامنه کوهها و سنگلاخها به خوبی رشد می کند و برای پرورش آن نیاز به مراقبتهای خاص نیست.
گل، برگ و شاخههای این گیاه دارویی خواص دارویی دارند.

غِرغِره دمنوش همیشه بهار را می‌توان برای تسکین گلودرد و التهابات دهانی، توصیه می شود.

دَمنوش گل همیشه بهار نفخ معده و روده را از بین می‌برد، همچنین ورم و التهاب معده را نیز درمان می‌کند؛ برای این منظور باید یک قاشق غذاخوری پودر خشک شده گل همیشه بهار را در یک لیوان آب بریزید و بگذارید به خوبی دَم بکشد، این دمنوش را باید یک فنجان قبل از هر وعده غذایی میل شود.

از گل همیشه بهار می توان به عنوان رنگ موی طبیعی استفاده نمود، مصرف مداوم از این گیاه به مرور رنگ موها را روشنتر می کند. همچنین در صنایع بهداشتی پودر گلبرگ های این گل را به شامپوها و نرم کنندههای موی سر اضافه می کنند.

چای تهیه شده از گل همیشه بهار خاصیت ضدعفونی کننده دارد و استفاده از این چای برای رفع عفونت گوش مفید است.

این چای، تحریک کننده فعالیت کلیه ها بود و از اینرو خاصیت ادرارآوری دارد.

دمنوش گل همیشه بهار، مدر و برای کاهش فشار خون مناسب است، مصرف این گیاه همچنین تعریق بدن را افزایش می‌دهد.

صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.

یاسوج
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: