« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
یاداشت
در نصب سرعت‌گیرها باید اهداف پلیس راهنمایی و رانندگی دو طرفه باشد یعنی هم منافع پلیس راهور در نظر گرفته شود و هم منافع مالکین خودروها و رانندگان وسائط نقلیه.
پایگاه خبری آوای رودکوف-فتاح بدری:سرعت گیر ابزاری برای کنترل سرعت وسایل نقلیه است. طبق استانداردهای موجود ارتفاع بلند ترین نقطه یک سرعت گیر باید 3 تا 4 اینچ(7تا 10cm), حداکثر طول آن 1 فوت(30cm) وعرض آن به اندازه عرض محل نصب باشد.

در نصب سرعت‌گیرها باید اهداف  پلیس راهنمایی و رانندگی دو طرفه باشد یعنی هم منافع پلیس راهور در نظر گرفته شود و هم منافع مالکین خودروها و رانندگان وسائط نقلیه.

اما با کمال تاسف باید گفت در بسیاری از شهرها این منافع بصورت دو طرفه رعایت نشده است و صرفا برای کنترل سرعت از سرعت گیرهای غیر استاندار استفاده می گردد.و نکته جالب توجه اینکه این سرعت گیرها باید در نقاط حاشیه‌ای و مکان‌های عمومی پرتردد که عابران زیادی در آنجا رفت‌وآمد می‌کنندنصب شوند که این مهم نیز در بسیاری از جاها رعایت نگردیده است.

لذا با اذعان به این نکته که نصب سرعت گیرها در معابر شهری یکی از آسان ترین راه ها برای کنترل سرعت وسایل نقلیه است اما باید گفت : سرعتکاه ها بدلیل مجبور کردن رانندگان به ترمزهای ناگهانی و امکان برخورد اتومبیل پشتی, در برخی مواقع معابر را برای اتومبیلها بیشتر خطرناک میکند تا امن.

بنابر این انتظار مردم از دستگاهای متولی اینست که اولا این سرعتگیرها در نقاط مهم و مکان‌های عمومی پرتردد نصب گردند و دوما از سرعت گیرهای استاندار و به شکل های هندسی رنگ آمیزی شده و نه خاکریز و یا  تپه ای از اسفالت !!! استفاده گردد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: