« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد:
مردم خیر و نوع‌دوست کهگیلویه و بویراحمد سه میلیارد و 652 میلیون تومان زکات واجب، مستحبی و کفارات از سال گذشته تاکنون پرداخت کرده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این نهاد به‌عنوان دبیرخانه زکات متولی اصلی جمع‌آوری زکات است و سایر ادارات برای جمع‌آوری زکات باید از ستاد زکات استان مجوز بگیرند.

وی با اشاره به اینکه مردم خیر و نوع‌دوست استان سه میلیارد و 652 میلیون تومان زکات واجب، مستحبی و کفارات  از سال گذشته تاکنون پرداخت کرده‌اند، افزود: 210 میلیون تومان از این مبلغ زکات واجب، دو میلیارد و 930 میلیون تومان زکات مستحبی ، 495 میلیون تومان زکات فطریه و 16 میلیون تومان نیز کفارات بوده است.

محبی موارد هزینه کرد زکات را امور محرومان و پروژه‌های عمرانی و اعلام و بیان کرد: 61 درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در امور ساخت‌وساز پروژه‌های عمرانی و 39 درصد در امور محرومان هزینه شده است و تلاش ما این است که امسال سهم حمایتی و کمک به نیازمندان را از محل زکات بیشتر کنیم.

وی با اشاره به اینکه از محل زکات جمع‌آوری‌شده 15 هزار و 538 مورد خدمت به مددجویان ارائه‌شده است، گفت:  12 مورد کمک‌هزینه درمانی، 15 هزار و 322 مورد معیشت، 23 مورد احداث و بازسازی مسکن، 51 مورد امور تحصیلی و 130 مورد در سایر زمینه‌ها به مددجویان ارائه‌شده که  مبلغ هزینه شده در این زمینه یک میلیارد و 442 میلیون تومان است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از محل زکات جمع‌آوری‌شده از سال گذشته تاکنون 106 پروژه عمرانی انجام‌شده، گفت: در زمینه احداث، مرمت و بازسازی مساجد، غسالخانه، حسینیه و سایر پروژه‌های عمرانی دو میلیارد و 210 میلیون تومان هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه زکات یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب کمیته امداد جهت کمک به محرومان است گفت: در حال حاضر 245 روستای زکات دهنده در کهگیلویه و بویراحمد داریم و امیدواریم که بااطلاع رسانی و تبلیغات مناسب بتوانیم فرهنگ زکات را در جامعه و به‌خصوص در روستاهای واجد شرایط زکات ترویج دهیم.

محبی بابیان اینکه تعهدات امسال زکات کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد چهار میلیارد و 700 میلیون تومان پیش‌بینی‌شده است، گفت: برای تحقق این امر اقداماتی ازجمله تشکیل شورای زکات در روستاها، فعال کردن دهیاری‌ها جهت همکاری با شوراها، تعامل با ادارات مرتبط با شورای زکات ازجمله جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و تبلیغات اسلامی انجام‌شده است.

وی ضمن دعوت از مردم خیر و نیکوکار برای مشارکت در برنامه‌های کمیته امداد به‌خصوص در ماه مبارک رمضان جهت یاری نیازمندان، یادآور شد: پرداخت کمک‌های نقدی به شماره‌حساب 0102229056009 بانک صادرات، پرداخت کمک آنی با شماره‌گیری #074*8877* از مهم‌ترین روش‌های کمک به نیازمندان این نهاد است.

محبی افزود: خیران نیکوکار می‌توانند با ارسال عدد یک به سامانه 3000333374 سرپرستی یک یا چند یتیم یا نیازمند تحت حمایت این نهاد را عهده‌دار شوند و با ارسال عدد دو به همین سامانه نذورات خود را به نیازمندان کمیته امداد اهداء کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: