« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
سخنگوی وزارت بهداشت مطرح کرد
 پایگاه خبری آوای رودکوف:معاون کل وزارت بهداشت با تشریح بخشنامه‌ای مهم به تمام بیمارستان‌های خصوصی، تامین اجتماعی و نیر‌وهای مسلح و خیریه که بسیار برای رفاه حال بیماران کمک می‌کند، درباره ناامنی غذایی در سیستان و بلوجستان توضیح داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ایرج حریرچی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره سوالی در حوزه مشکل سبوس نان‌ها اظهار داشت: برخی آرد‌های معمولی میزان سبوس گیری آن‌ها متفاوت است مثلا سبوس نان سنگک بیشتر از لواش است و این آرد مشکلی ندارد، ولی در برخی از نانوایی‌ها اگر سبوس کنترل شده نباشد ضرر دارد.

وی درباره مشکلی که برخی سلبریتی‌ها برای بیماران ایجاد کردند، پاسخ داد: سلبریتی‌ها مورد علاقه مردم هستند و برخی مواقع برای کمک به مردم و بیماران اقدام می‌کنند که اصل این کار خوب است، ولی اگر برخی از این سلبریتی‌های درجه دو و سه - اقدامی غیرمتعارف انجام می‌دهند باید نهاد‌های مسؤل و مربوطه به آن رسیدگی کنند.

حریرچی تصریح کرد: همچنین تمام بیمارستان‌های کشور و بیمارستان‌های عمومی غیردولتی و تامین اجتماعی و خیریه باید لوازم تشخیصی برای بیماران تهیه کنند، زیرا تا تاریخ ۵ خرداد این تجهیزات فقط برای بیمارستان‌های دولتی بود، ولی از ۵ خرداد امسال طبق این بخشنامه تمام بیمارستان‌های خصوصی و تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح باید این تجهیزات را تهیه کنند و بیماران را به بیرون بیمارستان ارجاع ندهند و هزینه‌ها براساس تعرفه وزارت بهداشت باشد و در صورت اجرا نکردن این بخشنامه باید مردم به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

وی در زمینه ناامنی غذایی در سیستان و بلوچستان ادامه داد: درباره ناامنی غذایی در سیستان و بلوچستان که اخیراً در برخی فضای مجازی منتشر شده است به هیچ عنوان مورد تایید نیست، زیرا حتی وضعیت لاغری و چاقی این استان بررسی می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح بیشتر عنوان کرد: ناامنی غذایی شدید در سیستان و بلوچستان (چابهار) براساس بررسی‌های سال ۹۶ بالغ بر ۲.۲ درصد و ناامنی غدایی متوسط حدود ۱۴ درصد بوده است.

حریرچی خاطرنشان کرد: همچنین طبق آخرین اطلاعات براساس بررسی ملی سال ۹۶ کم وزنی، لاغری و کوتاه قدی در سیستان و بلوچستان در طی دهه گذشته مثل سایر استان‌های کشور بطور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: