« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
مالک روس آبی‌پوشان لندن بعد از تمدید نشدن روادید اقامتش در بریتانیا توسط انگلیسی‌ها، تابعیت اسرائیلی گرفت.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از مشرق، روز گذشته (سه‌شنبه) خبری به نقل از سخنگوی دولت رژیم اشغالگر قدس منتشر شد مبنی بر اینکه رومن آبراموویچ، مالک میلیاردر باشگاه چلسی تابعیت اسرائیلی دریافت کرده است و به زودی به تل‌آویو سفر می‌کند.

این اقدام آبراموویچ پس از آن صورت گرفت که تأخیری طولانی در فرآیند تمدید مدت روادید اقامت او در انگلیس صورت گرفت و هنوز هم دولت انگلیس حاضر نشده دلیل این تأخیر و خودداری از تمدید روادید مالک روس باشگاه چلسی را اعلام کند، هرچند مشخص است که تیرگی روابط میان روسیه و انگلیس، در این ماجرا بی‌تأثیر نبوده است.

آبراموویچ که ظاهراً از تمدید شدن روادید اقامتش در انگلیس توسط دولت این کشور مأیوس شده به سفارت رژیم صهیونیستی در مسکو سفر کرده و در آنجا تقاضای اقامت در این کشور را داده است و طبق قوانین اسرائیل، برای هر یهودی که تمایل داشته باشد در سرزمین‌های اشغالی سکونت کند، بلافاصله گذرنامه این کشور و مجوز سکونت صادر می‌شود. آبراموویچ نیز که یهودی است، شامل این قانون بوده و پس از بررسی مدارکش توسط سفارت‌خانه اسرائیل در مسکو، توانسته تابعیت اسرائیلی بگیرد.

سخنگوی دولت رژیم صهیونیستی در این خصوص به یکی از شبکه‌های تلویزیونی این رژیم گفت: رومن آبراموویچ مانند یک فرد عادی به سفارت اسرائیل در مسکو وارد شد و تقاضای صدور مجوز مهاجرت به اسرائیل را کرد. مدارک او مطابق قانون برگشت، بررسی و مشخص شد که او واجد شرایط است.

سخنگوی آبراموویچ از اظهارنظر درباره تقاضای مهاجرت این مرد میلیارد روس به اسرائیل خودداری کرده است اما یک پایگاه اینترنتی وابسته به رژیم صهیونیستی، جزئیات بیشتری درباره این ماجرا نوشته و اعلام کرده است که مالک باشگاه چلسی روز دوشنبه به تل‌آویو سفر کرده است و مدارکی که پذیرش تابعیت و تبدیل شدن او به یک شهروند اسرائیلی را تأیید می‌کند، دریافت کرده است. این سایت همچنین نوشته است که آبراموویچ در تل‌آویو یک هتل معروف را خریداری کرده و قصد دارد آن را به منزل خود تبدیل کند.

رابطه اقدام آبراموویچ برای گرفتن تابعیت اسرائیل و تمدید نشدن روادید اقامت او در انگلیس برای خیلی‌ها سؤال برانگیز بود و نشریه گاردین به این موضوع اشاره کرده است. این نشریه چاپ لندن نوشته است که برخلاف روس‌ها که صدور روادید سفر به انگلیس برای آنها به آسانی صورت نمی‌گیرد، اتباع اسرائیل می‌توانند بدون روادید مدت کوتاهی در بریتانیا اقامت داشته باشند اما برای کار در این کشور نیاز به روادید دارند.

گفته می‌شود که دلیل خودداری دولت بریتانیا از تمدید روادید اقامت آبراموویچ در انگلیس، امتناع مالک روس از ارائه توضیحات درباره نحوه کسب درآمدهایش بوده است.
منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: