« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۲۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱
یاداشت / نیما جعفری
نه سال است در مدارس ایران ( تهران، شیراز، کرج، شهریار، یاسوج، دهدشت و لنده) تدریس می نمایم و به جرأت می گویم کلیه مطالب کتاب های یک سال تحصیلی دوره متوسطه اول را می توانیم در طول دو ماه آموزش دهیم...
پایگاه خبری آوای رودکوف - نیما جعفری :یاد گرفته ایم فقط به افراط ها واکنش نشان دهیم و تا حادثه ای بسیار آزار دهنده رخ ندهد از جای برنخیزیم و خواسته ای نداشته باشیم و فکر می کنیم با بی توجهی و بی تفاوتی و عادی سازی مسائل، آنها خودبخود حل خواهند شد.


نه سال است در مدارس ایران ( تهران، شیراز، کرج، شهریار، یاسوج، دهدشت و لنده) تدریس می نمایم و به جرأت می گویم کلیه مطالب کتاب های یک سال تحصیلی دوره متوسطه اول را می توانیم در طول دو ماه آموزش دهیم. بقیه روزهای کسل کننده سال صرف چه موضوع جذابی برای دانش آموز شوند؟ تنوعی در آموزش و تفریح مناسب در بیمارستان هایی که حالا مدرسه شده اند و وسط خیابان عمده فروشان تهران گیر افتاده اند، نمی بینم. آیا معلم با دستان خالی می تواند پاسخگوی کلاسهای 38نفره دانش آموزان با فرهنگ خانوادگی مختلف باشد؟ دانش آموزانی که به لطف فضای خشونت طلب جامعه و فضای مجازی به بی بند و باری گرایش دارند. یک معلم و 38 دانش آموز محبوس در اتاقی کوچک با روزهای هفته چه کنند؟
به عنوان یک معلم از تمامی مسئولین و تمامی وزرای کشور از نفت گرفته تا نیرو و....بخاطر بی محبتی و فراموش کردن دانش آموزانشان و تنها گذاشتن وزارت آموزش و پرورش گلایه دارم. زبان کودکان را نمی فهمیم و نمی خواهیم به آن ها فرصت بروز خودشان در نهادهای مختلف جامعه مانند ادارات و مشاغل را بدهیم.

باید بقیه وزارتخانه ها برای آموزش و رفاه بیشتر دانش آموزان طرح هایی فراهم کنند که زمینه ساز حضور آنها در این وزارتخانه ها باشند تا دانش آموز از نزدیک و به صورت عملی و جدی با مسئولیت و قوانین کشور آشنا گردد و آن ها را بپذیرد. به عنوان مثال طرحی که حقیر برای وزارت نیرو دارم این است که تعدادی از دانش آموزان را از پایه هفتم متوسط جذب ادارات آب و فاضلاب سراسر کشور نماید و آنها را به عنوان طرح دانش آموز آبی به کار گیرد و تا پایان تحصیلات مدرسه آموزش های مرتبط با آب به آنها ارائه دهد و حتی آنها را در رشته های آبی مرتبط بورسیه نماید تا در آینده کارمند این ادارات گردند. کما اینکه برای حل بحران آب هم راه حل بسیار مناسبی است.

با این سیستم گله ای و قدیمی مدرسه و آموزش به جایی نمی رسیم. حقیقت امر این است که تمایلات و شوخی های جنسی بین دانش آموزان پسر بسیار رایج گردیده است و معلم ابزار برخورد و تربیت 80 درصد کلاسی که شوخی های جنسی و خشونت طلبانه را عادی تلقی می کنند، ندارد. بخاطر اینکه در یک کلاس دربسته با چهار دیوار سفید فقط می توان نمایش اجرا کرد. اما آیا این نمایش برای یک سال تحصیلی و دوازده سال دوره تحصیل مشتری خواهد داشت ؟ ؟

 نیما جعفری / دانش آموخته کارشناسی ارشد پژوهشگری علوم اجتماعی دانشگاه خوارزمی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
0
0
نظرات شما بسیار عالی بود
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: