« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
ایران
رئیس بخش معاینات روانپزشکی، سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: ۷ نفر از دانش آموزان حادثه غیر اخلاقی دبیرستان تهران، برای انجام معاینات روان شناسی به پزشکی قانونی مراجعه کردند و مورد معاینه قرار گرفتند و مشخص شد که دچار آسیب روانی شده اند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،رئیس بخش معاینات روانپزشکی، سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: ۷ نفر از دانش آموزان حادثه غیر اخلاقی دبیرستان تهران، برای انجام معاینات روان شناسی به پزشکی قانونی مراجعه کردند و مورد معاینه قرار گرفتند و مشخص شد که دچار آسیب روانی شده اند.

رئیس بخش معاینات روانپزشکی، سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: ۷ نفر از دانش آموزان حادثه غیر اخلاقی دبیرستان تهران، برای انجام معاینات روان شناسی به پزشکی قانونی مراجعه کردند و مورد معاینه قرار گرفتند و مشخص شد که دچار آسیب روانی شده اند.

مهدی صابری افزود: این دانش آموزان به همراه والدین خود به پزشکی قانونی مراجعه کردند و فردی از اولیاء مدرسه همراه آن‌ها نبود.

وی با اشاره به اینکه این معاینات از نظر آسیب‌های روانی وارد شده به این دانش آموزان بود، ادامه داد: من از آسیب‌های جسمی مطلع نیستم، بلکه پزشکان مسئول به این بخش باید اعلام نظر کنند.

رئیس بخش معاینات روانپزشکی، سازمان پزشکی قانونی گفت: این دانش آموزان از نظر سلامت روانی به دلیل آزار‌ها و سوء استفاده‌های جنسی مورد بررسی قرار گرفتند، زیرا رفتار‌ها و صحبت‌هایی در مورد مسائل جنسی با آن‌ها صورت گرفته که این دانش آموزاان آمادگی آن را نداشتند و به همین دلیل آزار تلقی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی‌ها مشاهده شد که این دانش آموزان مورد آزار قرار گرفته اند و شاید هم بعد‌ها آسیب‌های روانی آن‌ها ظاهر شود و در مجموع نتیجه بررسی‌ها و معاینات به دادسرا اعلام خواهد شد.

صابری ادامه داد: بعضی از این دانش آموزان دچار آسیب‌های روانی شده اند و این آسیب‌ها از نظر معاینات روانپزشکی قابل تشخیص است، حتی ممکن است که خانواده‌های آن‌ها متوجه این شرایط نباشند، بنابراین مداخلات پزشکی و روانپزشکی لازم برای آن‌ها توصیه شد تا در آینده دچار مشکلات بیشتری نشوند.

وی در مورد سن دانش آموزان مراجعه کننده به پزشکی قانونی هم گفت: آنان در پایه هفتم و هشتم تحصیل می‌کنند و حدود ۱۳ تا ۱۴ سال سن دارند.

صابری اضافه کرد: با توجه به سوال‌هایی که از این دانش آموزان پرسیده شد، متوجه شدیم که آن‌ها قبلا تجربه اذیت و آزر‌های جنسی را نداشتند و نحوه توضیحاتی که بیان می‌کردند، نشان می‌داد که نسبت به سن و سالشان از آموزش‌های متناسب با سن شان توسط خانواده در خصوص مسائل جنسی برخوردار نبودند.

وی افزود: در واقع مطالبی که از سوی متهم به آن‌ها گفته شده برای آن‌ها جذاب بود و موجب کنجکاوی آن‌ها شده و همین طور بخشی هم موجب لذت آن‌ها بوده، که مورد استقبال قرار گرفته اند و از آن‌ها سوء استفاده شده است.
منبع: خبرگزاری ایرنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: