« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
گیاهان دارویی/امیرمسعود طایفه سلطانخانی
رزماری با نام علمی Rosmarinus officinalis، یک گیاه دارویی چوبی، معطر و همیشه سبز با برگ هایی سوزنی شکل و گل های سفید، صورتی، بنفش یا آبی است.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:رزماری با نام علمی Rosmarinus officinalis، یک گیاه دارویی چوبی، معطر و همیشه سبز با برگ هایی سوزنی شکل و گل های سفید، صورتی، بنفش یا آبی است.

رزماری به عنوان یک محرک برای بدن عمل می کند و تولید گلبول های قرمز و جریان خون را تقویت می کند. این شرایط به اکسیژن رسانی بهتر به اندام ها و مناطق حیاتی بدن کمک می کند و از عملکرد روان و کارآمد فعالیت های متابولیک در این مناطق اطمینان حاصل می شود. افزون بر این، حرکت مواد مغذی به سوی سلول هایی که نیازمند ترمیم هستند، تحریک می شود.

بخش های هوایی رزماری (اکلیل کوهی) خواص دارویی دارند.

رزماری منبع عالی ویتامین E است و با رادیکال های آزاد مقابله می‌کند.

عصاره روغنی رزماری موجب تقویت رشد و حفظ رنگ مو شده و به همین دلیل از ترکیبات شامپوهای موجود در بازار است.

در صورت مصرف منظم، عملکرد کلیه را بهبود می‌بخشد و جریان ادرار را افزایش می‌دهد.

اجزا فعال موجود در رزماری آنتی اکسیدان، ضد التهاب و ضد سرطان زاهای طبیعی هستند.

بر همین اساس، رزماری می تواند تهاجمی سه جانبه علیه بسیاری از بیماری ها و عوامل بیماری زا که سیستم ایمنی بدن را تهدید می کنند و یا به یکپارچگی بدن آسیب وارد می کنند را شکل دهد. ترکیبات آنتی اکسیدانی خط دوم دفاعی در پس سیستم ایمنی بدن را تشکیل می دهند و رزماری حاوی مقدار قابل توجهی از ترکیبات قدرتمند است که از آن جمله می توان به رزمارینیک اسید، کافئیک اسید، بتولیک اسید، و کارنوسول اشاره کرد.


شستشوی سر با محلول دم‌کرده رزماری اکلیل کوهی در رفع شوره سر موثر است.

اجزا فعال موجود در رزماری آنتی اکسیدان، ضد التهاب و ضد سرطان زاهای طبیعی هستند. بر همین اساس، رزماری می تواند تهاجمی سه جانبه علیه بسیاری از بیماری ها و عوامل بیماری زا که سیستم ایمنی بدن را تهدید می کنند و یا به یکپارچگی بدن آسیب وارد می کنند را شکل دهد. ترکیبات آنتی اکسیدانی خط دوم دفاعی در پس سیستم ایمنی بدن را تشکیل می دهند و رزماری حاوی مقدار قابل توجهی از ترکیبات قدرتمند است که از آن جمله می توان به رزمارینیک اسید، کافئیک اسید، بتولیک اسید، و کارنوسول اشاره کرد.

تاثیر ضد‌اسپاسمی دارد و ناراحتی‌های گوارشی را برطرف می‌کند.

شاید مهم ترین کاربرد رزماری به عنوان یک عامل ضد التهاب در بدن باشد. کارنوسول و کارنوسیک اسید دو ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قدرتمند موجود در رزماری بوده و با کاهش التهاب در عضلات، رگ های خونی، و مفاصل مرتبط هستند. از این رو، رزماری درمانی موثر برای بسیاری شرایط از جمله فشار خون، نقرس، ورم مفاصل، و جراحت های ناشی از فعالیت بدنی یا جراحی محسوب می شود.

صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.
رودکوف کهگیلویه و بویراحمد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین