« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
اجتماعی
عید فطر روز اول ماه شوال و در پایان ماه رمضان است. عید فطر از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است
پایگاه خبری آوای رودکوف:در کشورهای اسلامی، عید فطر از جمله اعیاد بسیار مهم محسوب می‌شود و معمولاً با تعطیلی رسمی همراه است. در این روز، روزه حرام است و مسلمانان نماز عید برگزار می‌کنند.پرداخت زکات فطره در این روز بر مسلمانان واجب است.

در ایران از سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان عید فطر دو روز (روز عید و فردایش) تعطیل است.

در استان کهگیلویه و بویراحمد، مردم صبح روز عید فطر با تبریک این روز به همدیگر خود را برای شرکت در نماز عید فطر که معمولا در مساجد و یا مصلاهای ی نماز جمعه بر گزار می شود آماده می کنند.قبل از نماز عید فطر و معمولا یک یا چند روز قبل از عید ،فطریه خود را جدا می کنند.در مناطق شهری مردم معمولا برابر اعلام نظر مراجع دینی پول نقد خود را می پردازند ولی در مناطق روستایی غالبا گندم برای فطریه می دهند.

همچنین روستا ئیان چنانچه فاقد مسجد باشند نماز عید فطر را در بیرون از روستا و یا در دامن صحرا به جا می آورند.

دید و بازدیدی‌ها عید در کهگیلویه و بویراحمد پس از خوردن صبحانه عید و با رفتن کوچکترها به خانه‌های پدران و مادران و بزرگ‌ترهای خاندان آغاز می‌شود و همگی این عید بزرگ را به هم تبریک می گویند و و قبولی طاعات و عبادات به جا آورده شده را از خداوند منان مسئلت می نمایند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: