« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹
روابط عمومی کمیته امداد استان منتشر کرد:
کمیته امداد امام خمینی (ره)از تمامی مسئولینی که به طرق مختلف دغدغه معیشت ومشکلات مردم را دارند خواست تا با اطلاعات دقیق تری نسبت به عملکرد این نهاد به ولینعمتان اظهار نظر نمایند تا خدای ناکرده باعث سوء استفاده مغرضین بخصوص دشمنان نظام نشود.
پایگاه خبری آوای رودکوف:اداره روابط عمومی واطلاع رسانی کمیته امدادامام خمینی (ره)استان کهگیلویه وبویراحمد در خصوص انتقاد از عملکرد این نهاد در بخش چاروسا درجلسه شورای اداری قلعه رئیسی که با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران این بخش برگزار شد، به منظور اطلاع رسانی وبر طرف شدن شبهات وتنویر افکار عمومی در خصوص انتقاد امام جمعه قلعه رئیسی جوابیه ای منتشر کرد .

*در پاسخ به مطلبی با عنوان ((حدود یک سال است که مردم منتظر وام های خود اشتغالی هستند اما این وام ها پرداخت نشد و مددجویان زیادی از حمایت کمیته امداد به بهانه دادن وام و خودکفا شدن خارج شدند اما هر روز در حال گدایی هستند و خودکفا هم نشدند ومتاسفانه گوش مدیرکل بدهکار نیست و فریادها را نمی شنود)) در بعضی از سایتهای استان از زبان حاج آقا صلواتی امام جمعه محترم قلعه رئیسی مطلب زیرمنتشر شد.

کمیته امداد امام خمینی (ره)از تمامی مسئولینی که به طرق مختلف دغدغه معیشت ومشکلات مردم را دارند و با قلمی یا قدمی و یا حمایتهای خود این نهاد مردمی را در خدمات رسانی به نیازمندان همراهی می نمایند تقدیر و تشکر کرده و از مسئولین محترم بخصوص افرادی که از تریبونهای نظام بهرمند هستند خواست تا با اطلاعات دقیق تری نسبت به عملکرد این نهاد به ولینعمتان اظهار نظر نمایند تا خدای ناکرده باعث سوء استفاده مغرضین بخصوص دشمنان نظام نشود.

اداره روابط عمومی استان ضمن تشریح عملکرد اداره قلعه رئیسی که جزء ۱۷ اداره خدمات رسان در استان می باشد یادآوری نموده که این اداره از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا کنون با حمایت خیران ،کمکهای دولتی و درآمدهای این نهاد و سایر مساعدتهای انجام شده و گزارش عملکرد این نهاد را که بارها در رسانه های مختلف به صورت استانی اطلاع رسانی شده اند به ریز منتشر کرد.

کمیته امداد امام خمینی (ره)به عنوان متولی امور محرومان و نیازمندان جهت رفع مشکلات نیازمندان و فقرزدایی اقدامات موثری انجام داده است که به گوشه ای از خدمات انجام شده در کمیته امداد قلعه رئیسی به تعداد هزار و ۵۹۲خانوار با جمعیت ۴ هزار و ۳۲ نفر تحت حمایت و معیشت بگیر اشاره می شود.

با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد توانمندسازی مددجویان از طریق ایجاد طرح های خودکفایی و اشتغال‌زایی است از ابتدای سال گذشته تا کنون کمیته امداد قلعه رئیسی به ۱۴۰ خانوار از مددجویان تحت حمایت تسهیلات خوداشتغالی و کارانگیزی با مبلغ ۲ میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومان پرداخت کرده است.

یکی از سیاست های این نهاد ارائه خدمات تک و چند خدمتی به جامعه هدف و خروج تدریجی آنان از چرخه حمایت است که هر ساله تعدادی از افراد تحت حمایت کمیته امداد براساس فاکتورهای توانمندسازی پالایش می شوند، تا افراد در نوبت حمایت به خصوص زنان سرپرست خانوار که به دلیل فوت سرپرست ،طلاق ، زندانی سرپرست و غیره که آسیب پذیری بیشتری در اجتماع دارند جایگزین شوند.که تعداد ۷۳ خانوار از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد قلعه رئیسی در سال گذشته پالایش شده اند که ۳ خانوار با دریافت دیه، ۳ خانوار انتقالی، ۴ خانوار با دریافت مستمری از سایر سازمانها، یک مورد انتقال پرونده و ۶ مورد فوتی و 56 خانوار با دریافت تسهیلات خودکفایی و یا عدم تأیید کمیسیون پزشکی از حمایت خارج شده و 46 خانوار پشت نوبتی با اولویت زنان سرپرست خانوار جایگزین شده اند.

برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه اشتغال از فعالیت‌های کمیته امداد در خصوص توانمندی مددجویان است، که ۲۹۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در قلعه رئیسی با اعتبار ۲۳ میلیون و ۶۱۳ هزار تومان در زمینه‌های پایدارسازی مشاغل و مهارت‌آموزی در دوره های آموزشی شرکت کردند و سه نفر با اعتبار۶ میلیون تومان از طریق مراکز کاریابی مشغول به کار شده اند.

پرداخت تسهیلات کارگشایی به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد قلعه رئیسی در سال گذشته بود: که در این خصوص ۱۸۲ مورد تسهیلات قرض الحسنه با اعتبار ۵۴۹ میلیون تومان به‌منظور حل مشکلات درمانی، مسکن، تحصیلی و سایر موارد پرداخت‌شده است.

ارائه خدمات عمرانی یکی دیگر از مهمترین برنامه های کمیته امداد می باشد که اداره قلعه رئیسی ۶۳ مورد فعالیت عمرانی از جمله احداث مسکن، تعمیرات جزئی و کلی و بهسازی و مقاوم سازی منازل مددجویی با اعتبار ۳۶۴ میلیون تومان برای مددجویان از سال گذشته تا کنون انجام داده است.

۱۹۰ جهیزیه با اعتبار ۶۶۵ میلیون تومان و ۶۰ مورد هدیه به داماد به ارزش ۹۰ میلیون تومان، از دیگر خدمات حمایتی ارائه شده در این بخش است.

۳۴ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی (لوازم التحریر) به دانش آموزان از دیگر اقدامات کمیته امداد قلعه رئیس ازسال گذشته تا کنون است.

پرداخت ۲۶۸ فقره کمک موردی ویژه به مبلغ ۴۰ میلیون تومان از دیگربرنامه های این اداره از ابتدای سال ۹۶ تاکنون است.

تعداد ایتام تحت حمایت قلعه رئیسی ۳۰۵نفر می باشند که ۲۱۹ حامی کفالت این ایتام را بر عهده دارند که ۹۲ حامی در سال گذشته جذب شده و این حامیان نیکوکار ۳۳۰ میلیون تومان به فرزندان معنوی خود کمک کرده اند.

۱۲۴ نفر از فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد قلعه رئیسی هستند که ۶۷ خیر نیکوکار حمایت این فرزندان را برعهده گرفته اند و در سال گذشته ۴۶ میلیون تومان کمک کرده اند.


میزان مشارکت مردم در برنامه های سال گذشته کمیته امداد قلعه رئیسی تاکنون ۲۴۹میلیون و ۶۳۵ هزار تومان است که این مبلغ از محل جشن های ملی ، زکات، اطعام و افطاری، همیان مولا، مفتاح الجنه و صدقات جمع آوری و بین نیازمندان توزیع شده است.

پرداخت کمک معیشت به خانوار های تحت حمایت قلعه رئیسی از ابتدای سال گذشته تاکنون مبلغی بالغ بر ۲ میلیاردو ۸۴۹ میلیون تومان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین