« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
سیاسی
علی‌اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد درباره وضعیت اسفندیار رحیم‌مشایی می‌گوید که هنوز به او تفهیم اتهام نشده است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛علی‌اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد درباره وضعیت اسفندیار رحیم‌مشایی می‌گوید که هنوز به او تفهیم اتهام نشده است. او با تاکید بر این موضوع که سوزاندن حکم بقایی جلوی سفارت انگلیس نمی‌تواند مصداق اقدام علیه امنیت ملی باشد بیان می‌کند که حتی اگر چنین باشدهم باید پس از تفهیم اتهام مشایی را آزاد می‌کردند.

 
متن گفت‌وگوی علی‌اکبر جوانفکر با «اعتمادآنلاین»‌ را در زیر می‌خوانید؛

 
*آقای جوانفکر، در حال حاضر وضعیت رحیم مشایی چگونه است؟

آقای اسفندیار رحیم مشایی از 26 اسفند ماه گذشته در بازداشت به سر می‌برد و از آنجا که به ایشان دسترسی نداریم، نمی‌توانیم در باره وضعیتی که در آن به سر می برد، اظهارنظر کنیم.

 
*آیا به او تفهیم اتهام شده است؟

اتهامی که به آقای مشایی تفهیم شده، این است که ایشان حکم صادره در دستگاه قضایی، علیه آقای بقایی را در برابر سفارت انگلیس آتش زده و این کار نیز، اقدام علیه امنیت ملی تلقی شده است. با فرض محال که اقدام ایشان مصداق مجرمانه داشته باشد، بازپرس باید آقای مشایی را پس از تفهیم اتهام، آزاد می‌کرد و پرونده مربوطه را به دادگاه می‌فرستاد اما از آنجا که در پرونده‌های سیاسی معمولا اراده‌ای فراتر از نظر بازپرس و قاضی دخالت دارد، معلوم نیست که به کدام دلیل قانونی ایشان را قریب سه ماه است در زندان نگه داشته‌اند. البته شنیده ام که اتهامات جدیدی را هم در دوره زندان به ایشان نسبت داده‌اند اما آقای مشایی در رویکردی منطقی و قانونی، از پاسخگویی به آنها اجتناب کرده است.

 
*اتهامات جدیدی که گفته می‌شود به او نسبت داده شده چه مواردی را در بر می‌گیرد؟

من در جریان جزئیات این مسائل نیستم و باید با وکیل ایشان صحبت کنید.


 *کدام نهاد پیگیر اتهامات او است؟

از آنجا که نمی‌دانم چه اتهامات دیگری به ایشان نسبت داده‌اند، نمی‌توانم بگویم که چه فرد یا نهادی پی‌جوی این اتهامات است.

 *وکلای او نسبت به اتهامات اعتراضی داشته‌اند؟

وکلای آقای مشایی، نسبت به اتهامات و رفتارهای صورت گرفته علیه موکل خود، به دستگاه قضایی اعتراض کرده‌اند. امروزه در کشورهای مختلف جهان مردم اعتراضات خود را با آتش زدن تصاویر یا آدمک‌های مقامات خود، نشان می‌دهند و هیچکس هم به آنها متعرض نمی‌شود اما عجیب است که آتش‌زدن چند برگ کاغذ، آن هم در برابر لانه جاسوسی انگلیس در تهران و بدون آنکه نظم عمومی برهم بخورد، مصداق اقدام علیه امنیت ملی تلقی شده است.

 
* او تا به حال ملاقاتی با خانواده داشته است؟

معمولا به افرادی که به صورت موقت بازداشت شده‌اند، اجازه ملاقات با خانواده داده نمی‌شود و آقای مشایی هم از این امر مستثنی نبوده‌اند اما گاها اجازه داده‌اند تا با خانواده خود تماس تلفنی بگیرند.

 
*در این مدت با آقای احمدی‌نژاد هم تماسی نداشته‌اند؟

خیر ایشان فقط با خانواده خود تماس داشته است

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین