« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
یاسوج
630 پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد برای جمع‌آوری زکات فطریه و کفارات مردم مؤمن و خداجوی استان برپا می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نهاد به‌منظور جمع‌آوری زکات فطریه مردم مؤمن و خداشناس استان 60 هزار پاکت خاص جمع‌آوری فطریه و کفاره آماده و در اختیار مردم استان قرار داده است.



وی بابیان اینکه کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه شورای زکات متولی جمع‌آوری زکات فطریه مردم روزه‌دار است، گفت: به همین منظور 630 پایگاه ثابت و سیار در سراسر استان برای جمع‌آوری زکات فطریه پیش‌بینی‌شده است.

محبی با اشاره به اینکه سرفصل هزینه کرد زکات فطریه صرفاً جهت نیازمندان و فقرا است، تصریح کرد: کمک به ایتام و خانواده‌های بی‌سرپرست، سالمندان، بیماران، ازدواج نیازمندان، تهیه سبد غذایی و کمک‌های معیشتی از مهم‌ترین موارد مصرف زکات فطریه در استان است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه سال گذشته مردم نیکوکار استان 511 میلیون تومان زکات فطریه عام، سادات و کفارات خود را به دبیرخانه زکات کهگیلویه و بویراحمد پرداخت کردند، خاطرنشان کرد: مبالغ جمع‌آوری‌شده فطریه در همان روز شمارش و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

محبی ضمن تشکر از حضور پرشور خیران و نیکوکاران در برنامه‌های کمیته امداد، تأکید کرد: مردم خیر و نیکوکار علاوه بر مراجعه حضوری به پایگاه‌های ثابت و سیار کمیته امداد جهت پرداخت زکات فطریه می‌توانند با شماره‌گیری #5*5*074*8877* فطریه خود را پرداخت کنند.

وی در پایان بابیان اینکه طبق قانون زکات و اذن مقام معظم رهبری بحث جمع‌آوری زکات در اختیار کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه شورای زکات است، گفت: ادارات متقاضی جمع‌آوری زکات فطریه باید از دبیرخانه شورای زکات مجوز کتبی دریافت کنند که تاکنون جمعیت هلال‌احمر، بهزیستی، سازمان زندان‌ها و موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها در استان این مجوز را دریافت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سیدعلی فتح میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این جلسه گفت: با توجه به دستورالعمل قانون زکات، کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه شورای زکات متولی جمع‌آوری زکات فطریه است و دستگاه‌های حمایتی دیگر باید از این نهاد مجوز بگیرند.
وی با اشاره به اینکه این جلسه به‌منظور ساماندهی جمع‌آوری زکات فطریه تشکیل‌شده، افزود: مبالغ جمع‌آوری‌شده در روز عید سعید فطر باید ساماندهی و به‌صورت متمرکز در حسابی که پیش‌بینی‌شده واریز و دبیرخانه بعد از جمع‌بندی به‌حساب اداراتی که در این امر مشارکت دارند واریز و به نیازمندان و مستمندان پرداخت شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: