« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
جهان
سرویس‌های امنیتی یمن موفق شدند با شناسایی یکی از بزرگترین باندهای جاسوسی عربستان در «الحدیدة»، سرکرده تکفیری آن را دستگیر کنند.
العالم: سرویس‌های امنیتی در استان «الحدیدة» یمن، موفق شدند یکی از خطرناک‌ترین باندهای جاسوسی ائتلاف سعودی را در منطقه «تهامة» پس از رصد دقیق آن، شناسایی کنند.

یک منبع آگاه امنیتی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، اظهار داشت: هدایت این باند جاسوسی را شخصی به نام «عبدالله سطیح» متولد عربستان و یکی از فارغ‌التحصیلان مدارس تکفیری  برعهده داشت. وی یکی از سرکرده‌های بزرگ سازمانهای تکفیری فعال در راستای منافع آژانس‌های اطلاعاتی خارجی است و تجارب زیادی از طریق ارتباط با سایر سرکرده‌های تکفیری در یمن و عربستان از جمله «اسامه بن لادن» کسب کرده است.

این منبع افزود: طی مدت تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، سطیح، خود را در خدمت این ائتلاف قرار داده است و از ارسال اطلاعات تا سربازگیری از مزدوران برای جنگ در صفوف متجاوزان و اداره جوخه‌های ترور دریغ نکرده است. وی تاکنون تنها به مخابره اطلاعات اعتراف کرده است.

این منبع تاکید کرد: بر اساس اعترافات شخص سطیح، وی مورد اعتماد شمار زیادی از افسران ارشد در اتاقهای عملیات‌های هوایی علیه یمن از جمله سرگرد «محمد کتبی» در نیروی هوایی امارات و افسری سعودی به نام «ابوفیصل» است که هر دو در اتاق عملیات هوایی دشمن در ریاض فعالیت می‌کنند. این رئیس باند جاسوسی عربستان، پول زیادی از ریاض برای سربازگیری از اهالی «تهامة» با سوء استفاده از وضعیت معیشتی دشوار آنها، دریافت کرده است و اخیرا بر فعالیت‌های دو باند بزرگ با 40 عضو نظارت داشته است.

بر اساس این گزارش، عملیات توقیف این فرد، پس از رصد مکالمات میان سطیح و شماری از جاسوسان میدانی و برخی افسران اماراتی و سعودی از طریق شبکه‌های اجتماعی در الحدیدة؛ صورت گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: