« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
طنز / وحید حاج سعیدی
خدا را شکر که ما نه نماینده مجلس هستیم که با پیامک ما را تهدید کنند و نه سلبریتی و اینفلوئنسرکه بدون داشتن سواد و تحصیلات و درست و حسابی، ادای رابین هود فقید را در بیاوریم و برای رهایی خلق الله از مصائب اقتصادی کمپین راه بیاندازیم!
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:خدا را شکر که ما نه نماینده مجلس هستیم که با پیامک ما را تهدید کنند و نه سلبریتی و اینفلوئنسرکه بدون داشتن سواد و تحصیلات و درست و حسابی، ادای رابین هود فقید را در بیاوریم و برای رهایی خلق الله از مصائب اقتصادی کمپین راه بیاندازیم!

به قول نقی معمولی ما یک آدم معمولی بیش نیستیم که در ولایت خودمان هم کسی ما را نمی شناسد ولی سعی می کنیم مثل پروفسور «فاینیس جی. ووپی» در کارتون محبوب تنسی تاکسیدو ( مردی که همه پاسخ ها را می دانست) فقط راهکارهای سوفسطایی و فلک فرسا ارائه کنیم و بدون راه اندازی کمپین، لابی، تروئیکا، پویش و ... گره از کار خلق بگشائیم!

حقیقت امر چند وقتی است موضوع ثبت سفارش خودرو به ویژه این خودروهای خاص ویژه از ما بهترون خبر ساز شده است و دوستان معتقدند عده ای با هک کردن سایت ثبت سفارش، اقدام به واردات 6 هزار خودروی لوکس نمودند! بله چی شده؟! سایت هک نشده؟

دوستان اشاره می کنند سایت هک نشده بلکه سیستم هک شده و کد دیتا بیس را تغییر داده اند! رئیس وقت گروه ثبت سفارش خودروهای خارجی سازمان توسعه تجارت ایران (وزارت صنعت، معدن و تجارت) طی نامه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرده است: «هیچ‌کدام از مراحل ثبت سفارش خودروهای سواری موردنظر توسط این دفتر صورت نگرفته است و به‌عبارت‌دیگر، دفتر مقررات در طی مراحل آن نقشی نداشته است و این ثبت سفارشات تنها با هک سیستم و تغییر کد در دیتا بیس رخ داده است.»

در ادامه آمده است «چندین مورد نفوذ غیرقانونی به سامانه «ثبتارش» از طریق نام کاربری پرسنل دفتر مقررات در خرداد 96 صورت پذیرفته که نشان می‌دهد اشخاصی به‌صورت باندی با نفوذ به سامانه مذکور برای اشخاص متخلف اقدام به ثبت سفارش غیرقانونی نموده‌اند که حتی آی‌پی‌های شناسایی‌شده جهت شناسایی دقیق متخلفین تحویل حراست وزارتخانه گردید.» ( سایت تابناک)

خوب خدا را شکر... خیال ما راحت شد. ما فکر کردیم سایت هک شده است. هک سیستم و تغییر کد در دیتا بیس هم که دردش خوردنی است! بالاخره اگر قرار باشد سایت ها به همین راحتی هک شوند ممکن است دو روز دیگر زبانم لال سایت وزارت دادگستری هک شود و مثلاً  6000 هزار زندانی آزاد شوند یا سایت سازمان سنجش هک شوند و همه علی کنکوری ها پزشکی قبول شوند! یا ممکن است سایت بانک مرکزی هک شود و چند هزار بدهکار دانه درشت یک شبه طلبکار شوند و مبلغ بدهی شان تبدیل به سپرده کوتاه مدت شود و کاری هم از دست ما برنیاید!  نکته مهم بعدی این که مشخص شده کار به صورت باندی صورت گرفته است و تک خوری در کار نبوده است. احتمالاً متخلفان هم با نقشه قبلی اقدام به این کار کرده اند و این طور نبوده که دوستان در حال جستجوی مقالات علمی در اینترنت، یهو به سرشان زده که مثلاً 6000 خودروی لوکس ثبت سفارش کنند!

با این وجود به منظور جلوگیری از اقدامات مشابه و ثبت سفارش سایر اقلام غیرضروری آن هم در دوره ای که اوضاع دلار کشمشی است، به شیوه مالوف و رسم معهود چند پیشنهاد مدبرانه ارائه می گردد علی برکه الله:

الف) درج ستون نام و نام خانوادگی
پیشنهاد می شود در بخش اطلاعات فردی سامانه ثبت سفارش خودرو، یک ستون نام و نام خانوادگی هم تعبیه شود تا پس از ورود خودرو به کشور متوجه شویم چه کسی این تعداد خودرو را وارد کشور کرده و مجبور نشویم از روی آی پی دنبال صاحب یا صاحبان خودرو ها بگردیم!

ب) استفاده از کمین

به منظور شناسایی وارد کنندگان خودروهای مزبور می توان پشت دیوار یا جایی مشابه کمین کرد یا حتی در داخل صندوق عقب یکی از این خودروها مخفی شد تا در صورت انتقال خودروها، صاحب اصلی خودروها و همدستان وی شناسایی شوند!

پ) جانمایی گزینه ابطال

در خاتمه پیشنهاد می شود با تغییر در دیتا بیس سامانه گزینه ابطال نیز در سامانه جانمایی و تعبیه شود تا اگر دو روز دیگر فرد یا افرادی مخفیانه ثبت سفارش کردند، صبح علی الطلوع  بتوان این ثبت سفارش های غیر قانونی را ابطال کرد!

گلستان/یاسوج
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: