« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴
درجلسه مشترک با حضور نمایندگان وزارت صنعت معدن وتجارت، هیات مدیره انجمن زغالسنگ ایران و مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، قیمت زغالسنگ پس از مذاکرات طولانی با افزایش ۲۰ درصدی از ۵۱۰ هزارتومان سال گذشته به ۶۱۲ هزار تومان به ازای هرتن افزایش یافت .این افزایش قیمت برای زغالسنگ خام تحویلی به کارخانه های زغالشویی ۲۱ درصد تعیین شد .
آوای رودکوف: سعید صمدی دبیر انجمن زغالسنگ ایران با اعلام اینکه  نرخ جدید زغالسنگ از تاریخ اول تیر ماه اجرایی خواهد شد ، تصریح کرد: نرخ جدید زغالسنگ با قیمت های جهانی زغالسنگ فاصله زیادی دارد و انجمن زغالسنگ در جهت تعامل با ذوب آهن با این نرخ موافقت کرد.

وی افزود:  با توجه به مذاکرات انجام شده با معاونت معدنی وزرات صنعت ،معدن وتجارت در سال جاری  برای  کمک های ایمنی معادن زغالسنگ ،ایجاد پایگاه های امداد و نجات و کمک به نوسازی معادن و خرید تجهیزات مدرن و نهایتا تامین منابع زیر ساختهای معادن زغالسنگ گامهای اساسی برداشته خواهد شد و معدنکاران زغالسنگ روی این برنامه ها متمرکز شده اند.

 سعید صمدی افزود : انجمن زغالسنگ که پس از مطالعات اقتصادی و جلسات متعدد خواستار تعیین فرمول دائمی قیمت زغالسنگ بر مبنای 32 در صد قیمت شمش فولاد صادراتی شده بود ، از این فرمول در جلسات مختلف با وزارت صنعت معدن و تجارت دفاع کرده اما  در عمل این فرمول روی کاغذ ماند.

وی با اشاره به این مطلب که  انجمن زغالسنگ در جهت شفافیت ،پیش بینی پذیری و نهایتا حضور سرمایه گذارن در حوزه زغالسنگ خواستار تعیین فرمول بر اساس قیمتهای جهانی زغالسنگ است، تصریح کرد: افزایش قیمت های جهانی زغالسنگ و افزایش نرخ ارز صادرات زغالسنگ را جذاب کرده است و در ابتدای سالجاری اولین محوله صادراتی زغالسنگ ایران وارد بازار جهانی شد . وی با اشاره به اینکه در حال مذاکره جهت عقد قرارداد های بعدی صادراتی هستیم ،تاکید کرد : در مجموع قیمت زغالسنگ صادراتی نرخ بهتری نسبت به قیمت زغال داخلی دارد و در آیند با افزایش صادرات توسعه معادن وتولید زغالسنگ با توجه به ذخیره قطعی یک میلیارد تنی شتاب خواهد گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: