« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
وحید حاج سعیدی
چرا خبرنگاران علی آباد کتول در مراسم افتتاح کارخانه خمیر کاغذ در این شهرستان با حضور وزیر تعاون حضور نداشتند؟! ظاهراً تئوری ضرورت آموختن علم غیب و تسلط به علوم لدنی توسط خبرنگاران علی آبادی برای آگاهی از رخدادهای شهرستان باید جدی گرفته شود !
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:خبرنگاران چشمان بینا ، بازوان پرتوان و حافظ ارزش های ماندگار جامعه هستند. نقش خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی بی بدیل است. جایگاه خبرنگاران اعلی است و ...

جملاتی از این دست معمولاً در ابتدای نشست های خبری به ویژه در روز خبرنگار از سوی مسئولین و مدیران شهرستان علی آباد کتول بیان می شود و ضرورت دعوت از خبرنگاران در جلسات ، افتتاحیه و اختتامیه ها، تودیع و معارفه ها بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد.

  اما پس از پایان جلسات باز هم خبرنگاران تا نشست خبری بعدی( در صورت برگزار شدن) یا روز خبرنگار سال بعد به طور کامل فراموش می شوند و در هیچ کدام از جلسات و مراسم شهرستان از آنها دعوتی به عمل نمی آید.

حسن هدایتی فرماندار شهرستان علی آباد نیز  در دو جلسه ای که بعد از تصدی این پست با حضور خبرنگاران تشکیل داد، وعده حمایت از خبرنگاران را داد و اعلام کرد چون تازه فرماندار شده است باید به ایشان فرصت داد. تقریباً 9 ماه از تصدی این پست توسط ایشان گذشت و جلسات و مراسم مهمی در شهرستان برگزار گردید که در هیچ کدام از آنها خبرنگاران دعوت نبودند و اخبار را همانند سایر شهروندان لابلای پست های مربوط به تبلیغات دوغ، ماست، مبل و ... در کانال های تلگرامی رویت کردند. آخرین خبر نیز مربوط به حضور وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی در شهرستان علی آباد بود که هیچ کدام از خبرنگاران شهرستان علی آباد از حضور ایشان خبردار نشدند!

محض اطلاع فرماندار تنها از تعدادی از این جلسات که بدون دعوت از خبرنگاران برگزار شده است رونمایی می شود علی برکه الله : مراسم تودیع و معارفه ریاست محترم نیروی انتظامی، تودیع و معارفه شهردار محترم، معارفه امام جمعه محترم، معارفه ریاست محترم اداره پست، معارفه سرپرست محترم اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، معارفه بخشدار محترم شهرستان، معارفه ریاست محترم اداره گاز، معارفه دادستان محترم شهرستان، دیدار ورزشکاران با فرماندار، بهره برداری از جاده سد کبودوال با حضور وزیر ورزش، بازدید معاونان وزیر بهداشت از حوزه سلامت شهرستان، صبحگاه مشترک به مناسبت هفته نیروی انتظامی، افتتاح کلینیک مددکاری اجتماعی فرهمند،  جلسه ستاد گرامیداشت 13 آبان، جلسته ستاد بحران، همایش بزرگ خانواده، جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان، جلسه طرح مصلحین با حشور فرماندار در دادگستری، جلسه کمیته فنی اشتغال، جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی فرمانداری، جلسته شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، دیدار سرمایه گذاران و کارآفرینان بخش معدن با فرماندار، جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خصوص اعیاد شعبانیه، نشتست با کامیون داران، جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر تابستان 97، جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی، جلسه کمیسون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جلسه ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان، جلسه اجرای طرح توسعه فضای سبز علی آباد کتول، جلسه کمیسیون اقوام ،فرق و مذاهب، مراسم معارفه معاون برنامه ریزی وعمرانی، کمیته فنی اشتغال، جلسه شورای نامگذاری، جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان، جلسه برنامه ریزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت راهپیمایی روز قدس، جلسه گزارش دهی سرچشمه های زرین گل، جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی ، جلسه کمیته پیشگیری،کنترل و مبارزه با دخانیات و وماده 37 کالاهای آسیب رسان سلامت، کلنگ زنی دو سالن ورزشی، کارگروه گندم،آرد و نان، جلسه کارگروه فرهنگی وامور اجتماعی امور جوانان شهرستان، جلسه ساماندهی امور جوانان با موضوع اوقات فراغت، مراسم جشن گلریزان در هتل کانیار، جلسات شورای آموزش و پرورش که به ریاست فرماندار برگزار می گردد و حضور وزیر تعاون در شهرک صنعتی در هفته گذشته و ...

قطع به یقین آگاهی از جزئیات مصوبات و اهداف این جلسات ، اخبار و سایر اتفاقاتی که در حوزه سرزمینی شهرستان علی آباد کتول رخ می دهند حق مردم است و باید از مجاری رسانه های رسمی شهرستان به اطلاع شهروندان برسند که ظاهراً جناب آقای فرماندار اعتقادی به این مدل اطلاع رسانی رسمی ندارند. بدون شک همین نگاه به رسانه های شهرستان باعث شده که تنها نشریات شهر ستان( دو هفته نامه اهنگ و هفته نامه دیده بان شما) انتشار منظمی نداشته و زرین نامه و کمالان نیوز تنها پایگاه های خبری این حوزه نیز نتوانند اخبار مربوط به منطقه را به طور کامل پوشش دهند. ظاهراً ایشان و سایر مدیران شهری دغدغه ای برای اطلاع رسانی احساس نمی کنند و از پوشش خبری توسط کانال های تلگرامی خرسند هستند که هیچ تلاشی برای انتشار اخبار به صورت رسمی و حرفه ای ندارند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: