« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
یاسوج
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سطح باغستان های این استان نسبت به ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 ، 14 برابر شده است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،الیاس تاج الدینی با اعلام این خبر گفت : هم اکنون 43 هزار هکتار باغ در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد درحالیکه سطح باغ های کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سه هزار و 200 هکتار بود.

سالیانه 270 تا 280 هزار تن انواع میوه شامل، سیب، مرکبات، میوه‌های تابستانه و سایر میوه‌ها در باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزایش حدود هفت برابری سطح زیرکشت زمین های آبی را از دیگر دستاوردهای حوزه کشاورزی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

تاج الدینی بیان کرد: هم اکنون بیش از 83 هزار هکتار زمین کشاورزی آبی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد در حالیکه سطح زیر کشت زمین های آبی این استان در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی 12 هزار هکتار بود.

وی با اشاره به خشکسالی های اخیر گفت: توسعه سطح زیرکشت زمین های آبی نقش اثرگذاری در افزایش درآمد بهره برداران و ایجاد فرصت های شغلی جدید داشته است.
تاج الدینی تولید سالیانه هشت هزار تن گندم بذری در این استان را از دیگر دستاوردهای حوزه کشاورزی ذکر کرد.

وی گفت: میزان تولید گندم بذری در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی صفر بود.

به گفته تاج الدینی ، میزان بهره وری تجهیزات مکانیزسیون کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون 34.5 درصد است در حالیکه این رقم در سال 1357 صفر بود.

مکانیزاسیون یکی از راههای گذر از کشاورزی کاربرمحور و خودمعیشتی به کشاورزی صنعتی و پایدار محسوب می شود.

کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد از مساحت خاک ایران بیش از این دارای هشت درصد منابع آبی کشور به میزان بیش از 10 میلیارد متر مکعب بوده و میانگین بارش سالانه آن حدود 600 میلیمتر بود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

کشاورزان این استان سالیانه 850 هزار تن محصول تولید می کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: