« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
اتصال پنج استان به شبکه ریلی در سال ۹۷
پنج استان دیگر بر اساس برنامه ریزی انجام شده توسط وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۷ به شبکه ریلی کشور متصل خواهند شد.
به گزارش پايگاه خبري آواي رودکوف به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین خبری حوزه حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته به شرح زیر است:

اتصال پنج استان به شبکه ریلی در سال ۹۷

خادمی ادامه داد: پنج استان دیگر بر اساس برنامه ریزی انجام شده توسط وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۷ به شبکه ریلی کشور متصل خواهند شد.

معاون وزیر راه همچنین گفت: میزان اعتبار تخصیص یافته راه آهن اقلید- یاسوج در سال جاری از ۸۰ میلیارد ریال با ۲ برابر افزایش به ۱۶۰ میلیارد ریال رسیده است.

راه‌آهن قزوین-رشت به شرکت ساخت ‌و توسعه برگشت

  معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن از بازگشت پروژه راه‌آهن قزوین-رشت به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل بر اساس اصلاحیه هیئت دولت خبر داد.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت راه‌آهن، طی سه الی شش ماه آینده ساخت راه‌آهن قزوین-رشت به اتمام می‌رسد و سپس برای بهره‌برداری به شرکت راه‌آهن منتقل می‌شود.

تغییر ساعت حرکت قطارهای حومه ای تهران

معاون مسافری راه آهن از تغییر ساعت حرکت قطارهای حومه ای تهران،ورامین ، کرج و پیشوا خبر داد.

میرحسن موسوی معاون مسافری راه آهن با اعلام این خبر گفت : با توجه به تغییر ساعات کار در شهر تهران، ساعت حرکت قطار های حومه ای در سه مسیر تهران-ورامین- پیشوا و تهران-کرج- هشتگرد و تهران- اسلامشهر- پرند متناسب با آن تغییر داشته است به نحوی که مسافرین در این مسیرها می توانند قطارهایی داشته باشند که پیش از ساعت ۵:۱۵ دقیقه به ایستگاه راه آهن تهران برسند.

قطار پرسرعت تهران- قم- اصفهان از جمکران می‌گذرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: برای ایجاد همپوشانی قطار پرسرعت و خطوط متروی قم، ایستگاه قطار پرسرعت در منطقه جمکران ساخته می‌شود.

مدیرکل ساختمان و تأسیسات راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تأمین مالی این طرح به میزان دو میلیارد دلار از سوی پیمانکار چینی گفت: با رفع مشکلات مالی، ۱۲ کارگاه در مسیر این قطار، با سرعت بیشتری به فعالیت خود  ادامه می‌دهند.

تبلور حمل و نقل ترکیبی در گیلان با اتصال ریل به بندر انزلی

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: در سفر مقام عالی وزارت و معاون اول رئیس‌جمهور به استان شاهد افتتاح چند طرح بودیم که یکی از آن‌ها مارینای منطقه آزاد انزلی بود که وزیر راه و شهرسازی تاکید ویژه‌ای روی گسترش این پروژه‌ها در حوزه گردشگری دارند.

خاوری با اشاره به مزایای توسعه حمل و نقل ریلی در کشور گفت: یکی از مشکلاتی که در این حوزه حمل بار وجود دارد این است که تنها و به طور تقریبی ۷ تا ۱۰ درصد حمل و نقل باری ما با ریل صورت می‌گیرد. این در حالی است که حمل بار به این طریق هزینه‌اش یک‌هفتم وسایل سنتی حمل بار مثل تریلی است.

افتتاح اسکله رو- رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان ۹۷

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اعلام این خبر که اسکله رو- روی ریلی بندر امیرآباد تا پایان سالجاری افتتاح می شود، گفت: سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار تن صادرات داشتیم که امیدواریم امسال این میزان در سالجاری با همکاری بیشتر بین کشورها، رشد مناسب‌تری یابد.

رضوانی ادامه داد: اگر اسکله رو- روی ریلی بندر امیرآباد که پیش بینی می کنیم تا پایان سالجاری افتتاح شود، فعالیت خود را آغاز کند بخشی از اهداف موردنظر و کلان ما در زمینه همکاری با کشورهای حاشیه خزر در زمینه صادرات و ترانزیت محقق خواهد شد.

تقدیر از آموزگار لکوموتیورانان ناحیه شمال

مهدی بیگی آموزگار لکوموتیورانان ناحیه شمال به واسطه تلاش در جهت ارتقا سطح اطلاعات همکاران لکوموتیورانان در جلسه شورای اطلاع رسانی و روابط عمومی راه‌آهن تقدیر شد.

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از طرح توسعه ریلی سنگان و پایانه مرزی دو غارون

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در راس هیاتی از طرح توسعه ریلی منطقه معدنی سنگان و پایانه مرزی دوغارون در استان خراسان رضوی بازدید کرد.

وی هدف از این بازدید را شناسایی ظرفیت‌های منطقه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه پتانسیل خوبی در منطقه خواف و سنگان وجود دارد و با توجه به مشکلات ترانزیتی کمتر در مرزهای ریلی که می‌بایست به صورت فعال‌تری مورد بهره‌برداری قرار گیرد ، منجر به تقویت حمل بار از طریق ریل، بین ایران و افغانستان شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: