« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
روزنامه‌ «الحیاة» به نقل از منابع دیپلماتیک غربی نوشت، حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری طرف سوم، به تفاهماتی غیر مستقیم برای عدم وقوع جنگ رسیده‌اند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از نامه نیوز این روزنامه عربستانی گزارش داد، حماس به میانجی مورد نظر اعلام کرده در راستای توقف ارسال بادبادک‌های آتش‌زا کار می‌کند و (در مقابل) وعده رژیم صهیونیستی درباره عدم به راه انداختن جنگ چهارم علیه نوار غزه را دریافت کرده است.

الحیاة به نقل از منابع دیپلماتیک ادامه داد «حماس با مهار موقت بادبادک‌ها و بالون‌های آتش‌زا تا پیدا شدن فرصت‌‌ها برای لغو محاصره غزه موافقت و تهدید کرده در صورت عدم رفع محاصره، دیگر جلوی فرستادن این بادبادک‌ها را نمی‌گیرد».

در ادامه این گزارش آمده است، پیام حماس به طرف اسرائیلی رسیده و تل‌آویو درک کرده که تحمیل معادله حفظ امنیت در سایه محاصره (غزه) تا ابد امکان‌پذیر نیست. رژیم صهیونیستی بار دیگر سه درخواست قدیمی خود برای رفع محاصره غزه را تکرار کرده: خلع سلاح حماس، توقف حفر تونل‌ها و آزادی اسرای اسرائیلی.

در پایان گزارش الحیاة آمده است، رژیم صهیونیستی متعهد شده وارد جنگ نامحدود با نوار غزه نشود و به میانجی‌ها اعلام کرد در این جنگ نفعی ندارد اما ادامه ارسال بادبادک‌های آتش‌زا را تحمل نمی‌کند.

رژیم صهیونیستی هفته جاری با اعلام ضرب‌الاجلی اعلام کرد اگر روند فرستادن بادبادک‌های آتشین تا روز جمعه (فردا) متوقف نشد، به نوار غزه حمله می‌کند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تخمین زده است که طی دو ماه اخیر، تاکنون حدود ۱۲۰۰ بادبادک و بالن آتش‌زا از نوار غزه به پرواز درآمده است که حدود ۵۰۰ عدد آن را ارتش صهیونیستی، ساقط کرده است. همچنین وزارت جنگ این رژیم می‌گوید که حداقل ۷۰۰ عدد این بادبادک‌ها با فرود در مزارع صهیونیست‌ها، حداقل به طور مجموع بیش از بیست کیلومتر مربع را به آتش‌ کشیده است.

مصر در حال رایزنی‌ با گروه‌های فلسطینی‌ است تا با تحقق آشتی داخلی به اختلافات آنها پایان دهد، محاصره نوار غزه تمام و درهای این باریکه به روی جهان خارج باز شود. حماس به طرح پیشنهادی قاهره برای آشتی پاسخ مثبت داده و هم‌اکنون منتظر پاسخ فتح است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: