« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
گزارش
مددجوی کارآفرین شهرستان لنده با دریافت وام از کمیته امداد و تولید شیرینی، فالوده و بستنی کام زندگی خود و خانواده‌اش را شیرین کرد.
به گزارش پايگاه خبري آواي رودکوف؛گودرز غلامی در سال 1358 در روستای محروم و فاقد هرگونه امکانات رفاهی مال ملای لنده از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد و در خانواده‌ای پرجمعیت و فقیر به دنیا آمد. پدرش از راه کشاورزی و کارگری معاش خانواده را تأمین می‌کرد.

 آنچه می‌خوانید گزارشی از وضعیت زندگی گذشته و کنونی این کارآفرین برتر است:

گودرز دوران ابتدایی را در روستای مال ملا به پایان رساند و دوران راهنمایی و دبیرستان را با پای پیاده و مسیر 5 کیلومتری طی می‌کرد تا بتواند ادامه تحصیل بدهد. در سال 1376 پدرش به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفت و خانواده آن‌ها بی‌سرپرست شدند. با توجه به موقعیت پیش‌آمده تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتند.


وی می‌گوید: غم از دست دادن پدر و نداشتن منبع درآمد اعضای خانواده شامل مادر و پنج پسر و دو دختر باعث شد که بعد از اخذ مدرک دیپلم توانایی ادامه تحصیل را نداشته و ترک تحصیل‌کرده و جهت کمک به اقتصاد خانواده جویای کار شوم.


گودرز ادامه می‌دهد: در سال 1383 برای اجرای طرح اشتغال‌زایی به کمیته امداد مراجعه کرده و تقاضای وام خوداشتغالی دادم که بعد از بررسی‌های انجام‌شده با تقاضایم موافقت و یک فقره وام قرض‌الحسنه به مبلغ دو میلیون تومان با عنوان فالوده فروشی به من پرداخت شد.


وی بابیان اینکه در ابتدای کار هیچ‌گونه جا و مکانی جهت افتتاح فالوده فروشی نداشتم و مجبور به اجاره مغازه جهت راه‌اندازی کارم  شدم، افزود: بعد از مدتی کار و اشتغال در فالوده فروشی و با توجه به رونق آن به فکر گسترش کار افتادم و با مشارکت برادرم، مبلغ 60 میلیون  تومان از بانک‌های مهر اقتصاد و کشاورزی وام دریافت کردیم و موفق به گسترش مغازه و تبدیل آن به کارگاه شیرینی‌پزی و بستنی زنی شدیم.


گودرز غلامی می‌گوید: بعد از رونق کار در کارگاه شیرینی‌پزی، خود تشکیل خانواده داده و مادر و اعضای خانواده را حمایت کردیم و با حمایت از سایر اعضای مجرد خانواده، آن‌ها نیز تشکیل خانواده داده و راهی خانه بخت شدند.


گودرز با اشاره به اینکه در حال حاضر خودش سه فرزند دارد و از مادرش حمایت و به سایر برادر و خواهران متأهل خود هم کمک می‌کند، بیان کرد: با گسترش مغازه و درآمد بالا توانستم یک دستگاه خودرو و سه مغازه در خیابان اصلی شهر لنده و یک مکان مناسب جهت ساخت کارگاه شیرینی‌پزی خریداری کنم و هم‌اکنون بیش از 30 نفر را در کارگاه شیرینی‌پزی خود به کار گرفته و به لطف خدا سرمایه فعلی‌ام از درآمد حاصله از این طرح دو میلیون تومانی به 400 میلیون تومان رسیده است و همچنان در فکر گسترش بیشتر کارگاه و اشتغال‌زایی افراد بیشتری هستم.


وی می‌گوید: هیچ‌وقت روزهای سخت زندگی خود را فراموش نمی‌کنم و همیشه شاکر خداوند متعال و قدردان خدمات کمیته امداد هستم.



عکس و گزارش/روابط عمومی کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: