« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
به گزارش ایرنا، علی زرافشان روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره کشوری الگوهای تدریس برتر در اصفهان افزود: شمار دانش آموزان رشته ریاضی در مقطع دوم متوسطه نسبت به سایر رشته ها در حال کاهش و به حدود 11 درصد رسیده است.
وی اضافه کرد: در کنکور سراسری امسال نیز حدود 144 هزار دانش آموز در رشته ریاضی ، 204 هزار نفر در گروه انسانی و 642 هزار نفر نیز در رشته تجربی شرکت کردند.
زرافشان با اشاره به اهمیت ریشه یابی استقبال نکردن از رشته ریاضی گفت : شاید یکی از دلایل آن را بتوان به روش آموزش نسبت داد که نمی تواند در دانش آموزان ایجاد علاقه کند و آنان از ریاضی دچار ترس و دلهره می شوند.
وی همچنین بازار کار مناسبت تر در بخش بهداشت و درمان مانند رشته پزشکی را دلیل دیگر استقبال نکردن از رشته ریاضی دانست و گفت: چندی پیش ترکیب رشته های ریاضی و تجربی و ایجاد رشته ای با عنوان 'علوم پایه ' برای افزایش استقبال از ریاضی مطرح شد ولی این راهکار در واقع پاک کردن صورت مسئله به جای حل مشکل بود.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: به هر حال باید با تغییر شیوه های آموزش، تسهیل یادگیری و ایجاد جذابیت ، زمینه علاقه مندی دانش آموزان به رشته ریاضی را فراهم کرد.
زرافشان همچنین برگزاری جشنواره الگوهای تدریس برتر را فرصتی برای ارتقای کیفیت، یاددهی و یادگیری در مدارس دروس عنوان کرد.
در پایان این مراسم 32 نفر از معلمان منتخب پایه متوسط نظری سراسر کشور در بخش های طراحی فعالیت ، برگزاری آزمون ، نوشتن طرح درس ، آزمون سازی و ارائه تدریس تجلیل شدند.
چهاردهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس با حضور معلمان منتخب پایه متوسط نظری سراسر کشور اول تا چهارم مرداد سالجاری در خانه معلم 'شماره 3' اصفهان برگزار شد.
این جشنواره شامل پنج گام با عنوان های طراحی فعالیت، برگزاری آزمون از برنامه درس ملی و برنامه درس ریاضی ، نوشتن طرح درس و تولید محتوا ، آزمون سازی و ارائه تدریس برگزار شد .
هر یک از شرکت کنندگان جشنواره به مدت 25 دقیقه موضوع درس تعیین شده را در حضور داوران تدریس کرده
و در نهایت هیات داوران نفرات برتر این رویداد علمی را برگزید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: