« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
ضرب شست انصارالله؛
درحالی که خبر حمله پهپادی به آرامکو در کش و قوس تکذیب و تایید بود، مقامات یمنی تاکید کردند که روزهای آینده غافلگیری‌های جدیدی برای دشمنان در راه است.
به گزارش پايگاه خبري آواي رودکوف؛ مشرق نوشت:  همه چیز از یک خبر شروع شد، «دبی و ریاض را تخلیه کنید» خبری که برخی آن را بلوف نظامی می‌دانستند و آنرا بیشتر امتیاز گیری طرف یمنی در مذاکرات قلمداد می‌کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن هشدار به شرکت‌های خارجی درباره ماندن و سرمایه‌گذاری در امارات و عربستان از آنها خواست که فوراً از این کشورها خارج شوند.

خبری که خیلی زود از حالت بلوف نظامی درآمد

چند روز قبل از آنکه مقامات نظامی یمن این خبر را اعلام کنند خبر حمله پهپادی انصارالله به پالایشگاه شرکت آرامکو عربستان بر روی خروجی سایت‌ها خبری دنیا قرار گرفت. اتفاقی که در نوع خود کم نظیر بود.

    یمنی‌ها که تا به امروز بیشتر از پهپاد استفاده شناسایی می‌کردند دیگر به شناسایی بسنده نکرده و از پهپادهای انتحاری کمک گرفته و دردسر جدیدی برای متجاوزان به یمن درست کرده اند. پهپادهایی با بُرد بالا که بسیاری از نقاط حساس عربستان و امارات را دسترسی دارد.

در جریان این حمله المیادین نوشت: یک منبع در یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن گفت که یک پهپاد دور برد از نوع "صماد ۲"، پالایشگاه آرامکو در ریاض پایتخت عربستان را هدف قرار داد.

در همین راستا سخنگوی ارتش یمن گفت که عملیات پهپادی امروز نقطه عطفی اساسی در نبرد با دشمنان به شمار می‌رود. دستاورد یگان پهپادی ارتش یمن، سرآغازی قوی برای مرحله‌ای جدید از بازدارندگی در برابر تجاوز است.

شبکه المسیره یمن نیز دراین باره نوشت که شرکت ملی نفت عربستان سعودی به وقوع آتش سوزی در پالایشگاه ریاض اعتراف کرده است.

رونمایی یگان پهپادی جدید ارتش یمن

    درحالی که خبر حمله پهپادی به آرامکو در کش و قوس تکذیب و تایید بود، مقامات یمنی تاکید کردند که روزهای آینده غافلگیری‌های جدیدی برای دشمنان در راه است. و از سرمایه‌گذاری در امارات و عربستان خواستند که فوراً از این کشورها خارج شوند.

ساعاتی پیش نیز شبکه المسیره که اخبار جنبش انصارالله یمن را پوشش می دهد از حمله موشکی این جنبش به یک ناو جنگی عربستان در سواحل غربی یمن خبر داد.

تاکنون گزارشی از میزان خسارت یا تعداد قربانیان حادثه منتشر نشده و ائتلاف عربی به رهبری عربستان نیز تاکنون واکنشی به این حمله نداشته است.

در این راستا مهدی مشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن از موفقیت نظامی گسترده نیروی دریایی این کشور خبر داد.

    حال دیگر تهدید چند روز پیش مقامات یمنی بلوف سیاسی و نظامی قلمداد نمی‌شود، و باید منتظر عملیات‌ها بزرگ و حساس‌تر باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: