« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
علمی پزشکی
نکاتی که می­تواند زندگی سالم را به شما هدیه بدهد!
به گزارش پايگاه خبري آواي رودکوف؛ نکاتی که می­تواند زندگی سالم را به شما هدیه بدهد!

  1.  نباید فقط از یک نوع ماده غذایی استفاده کرد، وعده­های غذایی باید شامل مواد مختلفی باشد و یا در هر وعده یک نوع ماده خاص را استفاده کنیم. مثلاً اگر برای ناهار از پروتئین گوشت سفید(ماهی یا مرغ) استفاده کردیم، بهتر است در شب از گوشت قرمز استفاده شود.

  2.  مصرف کربوهیدارت­‌ها را در وعده‌­های غذایی بالا ببریم. باید حدود نیمی از کالری مورد­ نیاز بدن را از غذا­هایی تامین کرد که میزان کربوهیدرات در آن­ها بالا است. منابع سرشار از کربوهیدرات شامل برنج، ماکارانی، سیب­ زمینی و نان است. این مواد به دلیل بالا بردن میزان جذب فیبر در بدن بسیار مفید بوده و توصیه می­شود که حدقل یکی از ایمم مواد در هر وعده غذایی وجود داشته باشد.

  3.  چربی یکی از مواد بسیار مهم در سلامت است، هرچند که میزان زیادی آن­ می­تواند مشکلاتی چون گرفتی عروق را ایجاد کند به همین دلیل بهتر است حتی­الامکان از چربی­های اشباع و ترانس دوری کرد. بهتر است به جای سرخ کردن از روش­های دیگر مانند بخار­پز کردن یا گریل کردن استفاده کرد تا میزان چربی مصرفی را کم کرد.

 4.   بهترین منبع مواد­معدنی و ویتامین­ها، میوه­ها هستند. خوردن حداقل ۵ میوه مختلف در روز احتمال ابتلا به انواع بیماری­ها را کاهش داده و میزان جذب فیبر را در بدن افزایش می­دهد.

 5.  می­توان گفت کاهش مصرف نمک و شکر می­تواند تاثیر بسزایی در سلامتی داشته باشد. نمکِ زیاد باعث فشار­خون و شکر نیز باعث دیابت می­شود. می­توان به­جای مصرف مستقیم نمک و شکر، مقدار مورد نیاز بدن را از طریق مصرف مواد مختلف غذایی مثل میوه­ها بدست آورد.

 6.   شاید بهترین راه برای داشتن زندگی سال به اندازه خوردن در هر وعده غذایی است. حذف کردن یک وعده غذایی مانند صبحانه باعث گشنگی بیش از حد و در نتیجه مصرف بیش اندازه غذا در ناهار شود. مصرف میان­وعده نیز بسیار مهم است زیرا از گشنه شدن و کمبود انرژی در بدن جلوگیری می­کند.

 7.   نوشیدن مایعات به خصوص در بزرگسالان بسیار اهمیت دارد زیرا آب از دست رفته بدن را جبران می­کند. افراد بالغ باید در حدود ۱٫۵لیتر یا بیشتر از مایعات را به بدن خود برسانند. قطعاً آب بهترین منبع است که می­تواند حجم مایع از دست رفته بدن را به آن بازگرداند به خصوص در روز­های گرم.

 8.   اضافه وزن یکی از عوامل اصلی بسیاری از بیماری­های قلبی، دیابتی و حتی سرطان است. داشتن وزنی متناسب با سن و قد یا (BMIمناسب) بسیار در سلامتی موثر است. اضافه وزن معمولاً به دلیل مصرف بیش از اندازه مورد نیاز مواد غذایی است که با ورزش کردن و فعالیت بدنی می­توان آن را از بین برد.

9.    در هر مکان و هر زمان از روز راه بروید، از هر فرصتی برای راه رفتن و تحرک دریق نکنید. این کار باعث می­شود که بدن اندام­های بدن فعالیت خود را حفظ کنند و چربی اضافه را بسوزانند.

 دیشموک


منبع: درنگ
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین