« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲
ایران
سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از ورود نام شهید حججی به کتاب درسی پایه دوازدهم خبر داد و گفت: تمام کتب درسی با اهداف سند تحول منطبق نشده است و برای انطباق باید یک دوره‌ای طی شود.
به گزارش پايگاه خبري آواي رودکوف  به نقل از فارس، حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش برنامه‌ریزی آموزشی درباره جشنواره تجلیل از مؤلفان کتب درسی، اظهار کرد: سیزدهمین جشنواره تجلیل از مؤلفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی و یادواره شهید حججی امسال هم برگزار می‌شود اما نگاه جدیدی به آن داشته‌ایم.

وی ادامه داد: نگاه اول این بود که برداشت نشود کسانی که کتاب تألیف کرده‌اند، از یکدیگر تقدیر می‌کنند و خوب بود اجازه دهیم ذینفعانی که در برنامه‌های درسی ما حضور دارند و نقش ایفا می‌کنند، وارد میدان شوند و از مؤلفان تقدیر کنند.

تورانی به نگاه دوم در جشنواره تجلیل از مؤلفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: تنها مؤلف نیست که در تدوین کتب درسی نقش دارد بلکه افرادی پشت صحنه هستند که باید دیده شوند و از همه تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره جشنواره تجلیل از مؤلفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی مزین به نام شهید حججی است، افزود: فرزندان ما هشت سال مظلومانه جنگیدند و این روند ادامه پیدا کرده و به مدافعان حرم رسیده است؛ آیا نباید در راه معرفی و زنده نگه داشتن ارزش‌های دفاع مقدس قدم برداریم؟

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تأکید بر اینکه باید ارزش‌های دفاع مقدس به طرق مختلف از جمله کتب درسی به نسل آینده معرفی شود، گفت: شهید حججی یک نماد است و در واقع از همه کسانی که در راه دفاع از میهن به شهادت رسیدند، تجلیل می‌کنیم.

وی یا بیان اینکه شهید حججی وارد کتاب درسی پایه دوازدهم شده و در روز جشنواره از آن رونمایی می‌شود، گفت: تدوین کتب درسی جدید، امسال به اتمام می‌رسد ولی برنامه‌های ما تمام نمی‌شود و اهداف راهنمای حوزه‌های یادگیری را در دست تدوین داریم.

تورانی تصریح کرد: تمام کتب درسی با اهداف سند تحول منطبق نشده  است و برای انطباق باید یک دوره‌ای طی شود؛ البته هنوز چارچوب راهنمای حوزه یادگیری تکمیل نشده و معلمان مدارس آشنایی کافی از اهداف برنامه درسی ندارند، ضمن اینکه همه امکانات و تجهیزات لازم برای انتقال مفاهیم فراهم نیست.

وی با بیان اینکه هنوز والدین نمره طلب می‌کنند نه آموزش مفاهیمی، اظهار کرد: باید کمک کنیم معلمان آموزش کافی ببینند؛ ریشه کتب درسی باید به جان معلمان و والدین بنشیند تا بخوبی منتقل شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین