« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
وزیر اقتصاد فرانسه گفت که در تلاش است تا از وزارت خزانه داری آمریکا برای تکمیل قرارداد صادرات هواپیماهای ATR به ایران معافیت بگیرد.

 "برون لومیر" وزیر اقتصاد فرانسه در مصاحبه ای اعلام کرد که طی هفته‌های اخیر مذاکراتی را با "استیون منوچین" وزیر اقتصاد آمریکا داشته و امیدوار است که بتواند معافیت‌هایی را از آمریکا درباره چندین موضوع مرتبط با شرکت های کوچک و متوسط و فرصت های شغلی فرانسه در ایران به خصوص درباره صادارت هواپیماهای ATR" داشته باشد.

وی افزود: توافق صادارت هواپیماهای ساخت شرکت فرانسوی- ایتالیایی ATR پیش از آغاز تصمیم آمریکا برای تحریم ایران بسته شده بود و تحویل 8 عدد از این هواپیماها در تابستان امسال انجام خواهد شد.

وزیر اقتصاد فرانسه گفت: شرکت باید 8 فروند را پیش از 6 آگوست به تهران تحویل دهد و این قرارداد بخش مهمی از حجم سالیانه تولید شرکت ATR که در شهر تولوز فرانسه بوده به شمار می آید و امیدواریم که آمریکا برای صادرات این هواپیماها چراغ سبز نشان دهد.

"کریستین شرر" مدیر شرکت ATR اعلام کرده بود که این شرکت از تحویل 14 فروند هواپیمای ATR-72-600 به ایران از مجموع 20 هواپیمایی که می بایست تحویل می داد به دلیل تحریم های آمریکا خودداری خواهد کرد.

شرکت ATR امکان صادرات هواپیما به ایران را بدون اجازه آمریکا ندارد چون 10 درصد از قطعات این هواپیما ساخت آمریکا است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: