« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲
آنچه در مراسم روز خبرنگار شهرستان لنده گذشت:
همایش بزرگداشت راویان مقاومت شهدای خبرنگار مدافع حرم و تجلیل از خبرنگاران شهرستان لنده صبحگاه شنبه با حضور جمع کثیری از مردم؛مسولان و اصحاب رسانه برگزار شد.
 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛همایش بزرگداشت راویان مقاومت شهدای خبرنگار مدافع حرم و تجلیل از خبرنگاران شهرستان لنده صبح امروزبه همت سپاه ناحیه لنده و همکاری اداره ارشاد و با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده،رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه لنده ؛اداره تبلیغات اسلامی؛ بخشدار مرکزی، جانشین منطقه انتظامی شهرستان لنده، رئیس ادارات تبلیغات اسلامی، بهزیستی، ارشاد اسلامی، جهادکشاورزی،  شهردار و رئیس شورای شهر، نماینده اداره منابع طبیعی،آموزش و پرورش ، راه و شهرسازی، شبکه بهداشت ودرمان ؛ کمیته امداد  و جمعی از بسیجیان ؛ خانوادهای معظم شاهد و قشرهای مختلف مردمی در حسینیه ثارالله ناحیه مقاومت بسیج لنده برگزارشد.


رئیس انجمن خبرنگاران لنده:تقلیل جایگاه خبرنگار به روابط عمومی یک اداره اقدامی ناشایست است
*در ابتدای این مراسم رئیس انجمن خبرنگاران شهرستان لنده ضمن خیرمقدم به مدعوین، تسلیت شهادت شهید محمود صارمی و تبریک به مناسبت 17 مرداد و روز خبرنگار گفت:17 مرداد هر سال روز بیان مشکلات خبرنگاران و فراموشی آنها تا سال بعد است.

فتاح بدری افزود:همگان اذعان دارند که خبرنگاران در نهادینه کردن فرهنگ در سطوح مختلف کشور عهده دار وظیفه ای سنگین و تکلیفی بس خطیر در عرصه های مختلف توسعه و پیشرفت و اطلاع رسانی شهر و دیار خود را دارند اما در قبال این وظیفه خطیر و سنگین مسولین بعضا به وظایف خود در حمایت و نگرش حمایتی خود از اینها توجهی ندارند.

وی با اشاره به مشکلات مالی و معیشتی خبرنگاران اظهار داشت قشر خبرنگار علاوه برمسائل مالی مشکلات دیگری  نیز دارند  که در ادامه به آنها اشاره می شود:

خبرنگاران و نقد ناپذیری مسولان:ما اعتقاد راسخ داریم که قلم خبرنگار باید وحدت آفرین و امید آفرین باشد و نباید کام مردم را تلخ و مردم و مخاطبان را نسبت به نظام ؛مسولان و کشور بدبین نمود.اعتقاد راسخ داریم که خدمات نظام برجسته و اطلاع رسانی شوند .اما در کنار این دو اصل مهم ؛ دو مهم دیگر نیز باید رعایت گردد:1- مطالبه گری  2 -نقد منصفانه

مدیر مسول پایگاه خبری آوای رودکوف اظهار داشت:هم خبرنگاران از نوشتن نقد و مطالبه گری هراس نداشته باشند و  هم مسولان منتقد منصف را آیینه خود بدانند.اما با کمال تاسف بعضی از مسولان ما آیینه شکنی می کنند و با منتقد خود قهر و کینه به دل دارند که ما خطاب به این دسته از مدیران می گوییم:"اینه چون نقش تو بنمود راست خود شکن اینه شکستن خطاست".

"خبرنگار یا روابط عمومی!

وی در ادامه با عنوان "خبرنگار یا روابط عمومی!گفت:اولا بسیاری از روابط عمومی های دستگاههای مختلف هم ضعیف هستند و هم منفعل این دوستان باید اخبار ادارات و سازمانهای خود را بین خبرنگاران دست به دست کنند.روابط عمومی هر اداره خبرنگار آن اداره است که مهمترین وظیفه ی او ارتباط و تعامل با خبرنگاران است.

دوما:خبرنگار ما نباید روابط عمومی یک اداره باشدزیرا تقلیل جایگاه خبرنگار به روابط عمومی یک اداره اقدامی ناشایست است که از سوی برخی خبرنگاران صورت می گیرد.خبرنگار باید روابط عمومی شهرستان ؛استان و کشور باشد نه یک اداره و یک دستگاه زیرا در چنین حالتی مدیر قصد دارد ان خبرنگار را اجیر خود کند و در قبال پاداش اندکی که به وی می دهد اقدامات ناچیز خود را بزرگ و از موقیت والای خبرنگار به نفع خود بهره ببرد.

عدم اولویت بندی خبرها و گزارشها توسط مدیران غیر رسانه ای

مدیر مسول پایگاه خبری اوای رودکوف گفت: متاسفانه بعضی از مدیران ما ارزش خبرها را نمی دانند در حالی که در حمایت از فرصت های سرمایه گذاری؛ و تولیدی  در شهرستان و استان  باید همه دست به دست همدیگر بدهیم تا این فرصت به درستی تبیین شود.

وی به رسانه گریزی برخی از مسئولان نیز اشاره کرد و گفت:رسانه گریزی بعضی از مدیران ما  نشان از ضعف عملکردی آنان در حوزه اطلاع رسانی دارد .

ایشان در خاتمه با دعوت از خبرنگاران به منظور دریافت مجوزهای لازم خاطر نشان کرد: خبرنگارانی می توانند در حوزه اطلاع رسانی  فعالیت کنند که مجوز های لازم را از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اسلامی دریافت نموده باشند.



امام جمعه لنده: قلم خبرنگار  می‌تواند  تلنگری برای مسئولان کم کار و پر وعده‌ باشد

*در ادامه این همایش  امام جمعه لنده طی سخنانی گفت: خبرنگاران چشمان بینا و گوش‌های شنوایی جامعه هستند که در طول شبانه روز بی مزد و منت قدم و قلم می‌زنند زیرا رسالت عظیمی بر دوش آن‌ها برای بیان حقایق و خدمات رسانی به موقع به جامعه است.

حجت‌الااسلام محمودی اصل با بیان اینکه وجود خبرنگار برای هر جامعه لازم و ضروری است، بیان کرد: اگر خبر و خبررسانی در سطح جامعه وجود نداشته باشد دنیا در سکوتی تاریک ومبهم فرو می رود.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران مهم ترین نقش را در پیشبرد اهداف اسلامی در جامعه دارند، تصریح کرد: حرکت و قلم خبرنگار در جامعه می‌تواند موانعی را ایجاد یا می‌تواند که تلنگری برای مسئولانی باشد که کم کاری در وعده‌ها دارند.



فرماندار لنده: قدرت خبرنگاران از بمب اتم هم بیشتر است

*همچنین فرماندار لنده در این نشست با تجلیل از جایگاه خبرنگاران گفت:قدرت خبرنگاران از بمب اتم هم بیشتر است بمب اتم ناگهانی و یک نقطه را تخریب می کند اما خبرگزاریها نرم وارد می شوند و ذایقه ها را عوض می کنند.

دکتر دارا کریمی نزاد با اشاره به ضرورت حرفه‌ای بودن خبرنگاران افزود: متأسفانه برخی سایت‌ها و خبرنگاران نتوانستند این مهم را تحقق بخشند و با حضور در فضای رسانه فضا را برای دیگران تنگ کرده‌اند.

‌فرماندار شهرستان لنده با اشاره به نظریات جامعه‌شناسی در عرصه رسانه و اخبار تصریح کرد: اثر بوم‌رنگ یک نظریه‌ بسیار مهم در خصوص اخبار و رسانه‌ها بوده که نتیجه عدم استفاده صحیح از خبر را برای خبرنگاران و جامعه بیان می‌کند.

‌کریمی‌نژاد ادامه داد: طبق این نظریه وقتی خبرنگار نتواند تیتر و خبر مناسب را انتخاب کند و به هدف بزند، بازخورد خبر به خبرنگار خواهد بود و به نوعی واگشت خبر روی خواهد داد.

‌وی در ادامه خاطرنشان کرد: پشت بند برخی خبرها تحلیل و نقد اساسی وجود ندارد و به نوعی باید گفت که از آن نمی‌توان بهره‌برداری لازم در حوزه رسانه را انجام داد و این یک مشکل اساسی برای جامعه خبری است.

‌فرماندار لنده با اعلام حمایت قاطعانه از خبرنگاران منصف و منتقد یادآور شد: من یک فرماندار خبرنگاری هستم که افتخار حضور در عرصه رسانه‌ها را از سال‌ها پیش داشته و آزادی خبرنگار را به معنای واقعی کلمه قبول دارم.

‌کریمی‌نژاد گفت: مسؤولانی که از نقد رسانه‌ها هراسان هستند جایی از کارشان لنگ می‌زند، شفافیت مسؤولان در برابر خبر و رسانه باعث پیشگیری و ممانعت از بروز فساد  در جامعه خواهد شد.

‌وی افزود: هرجایی که مشکلات و فسادی به وجود آمده، شفافیت و حضور خبرنگار وجود نداشته و مسؤولان ما باید این نکته را مد نظر داشته باشند.

‌کریمی‌نژاد با اشاره به اینکه 90 درصد خبرنگاران شهرستان به لحاظ گرایش سیاسی با وی متفاوت و همراه نیستند خاطرنشان کرد: خبرنگاران ما باید مستقل و بدون وابسته به جریان‌های سیاسی عمل کنند که این مطلب را خبرنگاران شهرستان با حضور و همراهی در عرصه‌های مختلف به خوبی حفظ کردند ولی در سطح کلان باید بگوییم خبرنگار مستقل و بدون وابسته کم داریم.

*در پایان این نشست جمعی ازمسولین  ادارات و نهادها از جمله :سپاه ناحیه لنده-دفتر امام جمعه-دادگستری شهرستان-اداره تبلیغات اسلامی-اداره آموزش و پرورش -اداره بهزیستی-اداره ارشاد اسلامی-شهرداری و شورای شهر و جهاد کشاوری- از اصحاب رسانه شهرستان تجلیل نمودند.








نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: