« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴
سیاسی
آ میر احمد تقوی در جریان انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی (مجلس مؤسسان) در سال ۱۳۵۸، با درخواست شدید مردمی مواجه شد که در تاریخ ۲ مرداد ۱۳۵۸ اعلامیه‌ای در واکنش به این درخواست ها صادر کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛آ میر احمد تقوی در جریان انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی (مجلس مؤسسان) در سال ۱۳۵۸، با درخواست و اصرار اقشار مختلف مردم و علمای کهگیلویه و جامعه مدرسین حوزۀ علمیۀ قم برای پذیرش کاندیداتوری آن مجلس مواجه شدند. ولی ایشان بنابر مشی خود در عدم پذیرش مناصب رسمی، در تاریخ ۲ مرداد ۱۳۵۸ اعلامیه‌ای صادر کردند و اعلام داشتند که از پذیرفتن این امر معذور بوده و به حجت الاسلام و المسلمین آقای شیخ محمدتقی بشارت رأی میدهند. متن این اعلامیه بدین شرح است:

متن اعلامیۀ عالم متقی و رهبر روحانی کهگیلویه
آقای آ میر احمد تقوی

بسم الله الرحمن الرحیم

به عموم اهالی محترم کهگیلویه محترماً ابلاغ میشود چون بنده از پذیرفتن کاندیدایی مجلس خبرگان جهت تصویب قانون اساسی معذورم لذا بنده به حجة الاسلام و المسلمین آقای شیخ محمدتقی بشارت نمایندۀ آیت الله العظمی امام خمینی در دوگنبدان رأی میدهم. و به نظر حقیر لازم است اگر از اغراض و تعصبات خالی هستید به ایشان رأی بدهید، زیرا اینجانب از ایشان بهتر کسی را سراغ ندارم. البته منظور رأی برای مجلس خبرگان است.

و السلام علی اهل الحق
حقیر احمد تقوی مقدم
تاریخ: ۵۸/۵/۲



اعلامیه آ میر احمد تقوی برای شرکت در انتخابات و رأی به حجت الاسلام محمدتقی بشارت

سرانجام، این انتخابات در ۱۲ مرداد ۱۳۵۸ برگزار شد، مجلس خبرگان در ۲۸ مرداد گشایش یافت و آقای بشارت با کسب اکثریت آراء به نمایندگی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به آن مجلس راه یافت.



حجت الاسلام و المسلمین شهید محمد تقی بشارت که بعدا نمایندگی مردم سمیرم استان اصفهان در اولین دورۀ مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت، بعد از ظهر روز دوشنبه در تاریخ ۷ دی ۱۳۶۰ به دست منافقین در تهران به شهادت رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین