« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
خبر فوری
داعش با انتشار یک پیام کوتاه مسئولیت حمله پاریس را برعهده گرفت. این در حالی است که تحقیقات پیرامون این حمله کماکان ادامه دارد و مسئولان امنیتی فرانسه از اظهار نظر قطعی درباره انگیزه فرد مهاجم خودداری کرده‌اند.
خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه ۲۳ اوت (۳۱ مرداد) با انتشار گزارشی کوتاه از قاهره، از پذیرش مسئولیت حمله خونین پاریس توسط داعش خبر داد. در گزارش رویترز به پیام کوتاهی اشاره شده است که در همین رابطه بر روی سایت آژانس خبری "اعماق" وابسته به گروه تروریستی "داعش" منتشر شده است.

در جریان حمله یک فرد مهاجم با چاقو در منطقه تخپ (تراپه) واقع در حاشیه کلان‌شهر پاریس، دو نفر کشته و یک نفر به شدت مجروح شده است.

رویترز در ادامه نوشته است که "داعش" برای اثبات ادعای خود هیچ سند و مدرکی ارائه نکرده و تنها اعلام کرده است که فرد مهاجم از اعضای این گروه بوده است.

فرد مهاجم در اثر شلیک پلیس فرانسه از پای درآمده است. یکی  از مسئولان محلی با انتشار یک پست توییتری نوشته است: «مهاجم خنثی و کشته شد.»

گروه تروریستی "داعش" با انتشار پیامی اعلام کرده است که فرد مهاجم یکی از رزمندگان این سازمان بوده است. شبکه تلویزیونی BFM هم اعلام کرده است که فرد مهاجم شعار "الله اکبر" سر داده است.

این در حالی است که خبر این شبکه تلویزیونی هنوز از سوی پلیس فرانسه تایید نشده است.

یکی از مسئولان وزارت کشور فرانسه به خبرنگار رویترز گفته است که این احتمال وجود دارد که قربانیان این حمله از خویشاوندان فرد مهاجم بوده باشند. از این رو، پلیس فرانسه موضوع را از منظر درگیری‌های خانوادگی نیز بررسی می‌کند.

خبرگزاری رویترز در عین حال اعلام کرده است که نیروی ویژه مبارزه با تروریسم نیز کار تحقیق پیرامون حمله روز پنجشنبه ۲۳ اوت را آغاز کرده‌اند.

شهر نخپ (تراپه) یکی از مناطق محرومی است که در حاشیه پاریس شکل گرفته است. ده‌ها نفر از جوانان این شهر ۳۰ هزار نفره، در اثر تبلیغات گروه داعش روی به افراط‌گرایی آورده و برای مبارزه به سوریه رفته‌اند.

باید افزود که ابوبکر بغدادی رهبر "داعش" در یک پیام صوتی برای مبارزه با "کفار" فراخوان داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: