« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
در هفته دولت محقق شد:
51 طرح اشتغال‌زایی بااعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در هفته دولت و دهه امامت و ولایت به بهره داری رسید.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، حمیدرضا رحیمی نیا، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از اساسی‌ترین اهداف و برنامه‌های این نهاد رسیدگی به وضعیت اشتغال مددجویان و کمک به توانمندسازی آنان از طریق ایجاد مشاغل پایدار است.


وی با اشاره به بهره‌برداری از 51 طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان در هفته دولت در سال جاری افزود: یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار و تسهیلات هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها است.

رحیمی نیا طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان از ابتدای سال جاری تاکنون را 661 طرح بااعتبار 12 میلیارد و 519 میلیون تومان اعلام و بیان کرد: طرح‌های اجرایی مددجویان بیشتر در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی، حمل‌ونقل، خدمات، دانش‌بنیان و مشاغل خانگی بوده است.

وی به خدمات اشتغال کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از بدو تأسیس تاکنون اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۰ هزار و ۷۵۸  طرح اشتغال برای مددجویان و نیازمندان بااعتبار ۱۹۰ میلیارد و ۴۱۴ میلیون تومان  با استفاده از تسهیلات اشتغال این نهاد و بانک‌های عامل اجراشده و ۹ هزار و ۶۶۲ خانوار با تعداد ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر خودکفا و از حمایت این نهاد خارج‌شده‌اند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان افزود: در این زمینه و به‌منظور موفقت طرح‌های اشتغال‌زایی دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی برای مددجویان برگزار می‌شود.

رحیمی نیا با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 470 نفر از مددجویان این نهاد بااعتبار 58 میلیون و 300 هزار تومان در دوره‌های فنی و حرفه‌ای و پایدارسازی مشاغل شرکت کرده‌اند، افزود: از ابتدای تأسیس این نهاد تاکنون 54 هزار و 721 نفر از مددجویان و افراد نیازمند در خصوص اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی این نهاد آموزش‌دیده‌اند.

وی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه اشتغال کمیته امداد را نظارت بر اجرای طرح‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: بعد از اجرای طرح به مدت چهار بار در طول یک سال طرح مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد که این روند تا پنج سال ادامه داشته و منجر به پویایی، پایداری و درآمدزایی و نهایتاً خودکفایی خانواده‌ها می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: