« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷
پایگاه خبری آوای رودکوف:یک روزنامه لبنانی فاش کرد دبیرکل حزب‌الله لبنان و رئیس‌جمهور سوریه در روز‌های اخیر تماسی تلفنی یا دیداری مستقیم داشته‌اند و طی آن تصمیمی بی‌سابقه گرفته شده که در صورت حمله آمریکا و متحدان به سوریه وارد فاز اجرایی خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، ارتش سوریه و متحدان او برای «ام المعارک» (مادر نبردها) یعنی عملیات آزادسازی ادلب و یکسره کردن تکلیف تروریست‌ها آماده می‌شوند، ادلب آخرین برگ باقیمانده در دست واشنگتن و متحدان آن است.

بر اساس گزارش روزنامه «الثبات» لبنان، فشار‌های داخلی بر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر رسوایی‌هایش بیشتر می‌شود و همین دلیل او را به سمت جنگی خارجی برای منحرف کردن افکار عمومی سوق می‌دهد، ترامپ در راستای اجرایی کردن تهدیدهایش علیه سوریه، در حال تجمیع قوا با فرانسه و انگلیس است. تحلیلگران و کارشناسان نظامی معتقدند این اقدام نظامی «سخت و سریع» خواهد بود و حملات علیه تعدادی از مواضع نظامی و مهم در مرکز و جنوب سوریه خواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده است با لو رفتن اطلاعاتی از داخل سفارت «اسرائیل» در روسیه مبنی بر اینکه در صورت حمله به ادلب، جنگنده‌های اسرائیلی نیز در آن شرکت خواهند کرد، به تل‌آویو شدیدا هشدار داده شده اگر این اتفاق رخ داد پاسخی بی‌سابقه –خارج از محاسبات مسکو- دریافت خواهد کرد به نحوی که تمام مستعمرات (اراضی اشغال شده توسط رژیم صهیونیستی) هم‌مرز با سوریه و لبنان را تکان می‌دهد.

روزنامه لبنانی مذکور نوشت در زمانی که پدافند هوایی سوریه در آماده‌باش کامل برای پاسخ به هر حمله‌ای هستند، روسیه نیز با نیرو‌های نظامی که از زمان ورود به جنگ سوریه از سال ۲۰۱۵ تا کنون، پرتعدادترین خواهد بود، واکنش نشان می‌دهد تا با جریان مقابل که ۷۰ جنگنده راهبردی با قابلیت حمل ۳۸۰ موشک بالدار در اردن، کویت و جزیره «کریت» به علاوه چندین ناوشکن آمده کرده، مقابله به مثل کند.

روزنامه الثبات در ادامه گزارش خود آورده است: تهران نیز به نوبه خود سریعا وارد عمل شد و «امیر حاتمی» وزیر دفاع این کشور یکشنبه هفته گذشته در رأس هیأتی نظامی به صورت غیرمنتظره وارد دمشق شد و این پیام را داد: برای پاسخ به حمله علیه سوریه، آمادگی کامل وجود دارد. گزارش‌های رسانه‌های ایران تأکید می‌کند توافقی نظامی که میان تهران و دمشق نهایی شده و ایران به موجب آن به سوریه موشک وارد می‌کند، شامل تعدادی از جنگنده‌های «کوثر» ساخت ایران که توانایی نظامی بالایی دارند، نیز می‌شود. همچنین اطلاعات فاش شده از یک منبع نظامی روسی نشان می‌دهد پاسخ سامانه دفاع هوایی سوریه همه را غافلگیر خواهد کرد، این اظهارات به سامانه روسی «اس ۳۰۰» اشاره دارد که در هر حمله نزدیک به سوریه در سرآمد سامانه‌های دفاعی این کشور قرار خواهد داشت.

طبق این گزارش، یک کارشناس نظامی روس معتقد است حملات این دفعه به سوریه فقط از طریق ناوشکن و جنگنده‌های استراتژیک انجام نخواهد شد بلکه به گفته روزنامه «نزاویسیمایا گازتا» پایگاهی نظامی که مهندسان آمریکایی در شهر «الشدادی» شمال شرق سوریه آن را ساخته‌اند محل شلیک موشک‌های مورد انتظار خواهد بود. مسکو مجموعه‌ای از غافلگیری‌ها برای حملات احتمالی آمریکا و متحدانش آماده کرده و رزمناوز موشک‌انداز روسی «مارشال اوستینوف» امنیت منطقه پرواز ممنوع در «طرطوس و پایگاه حمیمیم» را با اس ۳۰۰ تأمین خواهد کرد و به موشک‌هایی که احتمالا از طریق حریم هوایی لبنان شلیک می‌شوند، پاسخ خواهد داد.

براساس این گزارش، علاوه اینکه هنوز مشخص نشده غافلگیری دیگری که در داخل هواپیمای ترابری «ایلیوشین ایل-۷۶» یا «ان ۱۲۴» بوده و طی روز‌های گذشته وارد سوریه شده، چه بوده، اما پیش‌بینی می‌شود شامل مجموعه‌ای از سامانه‌ها دفاع هوایی روسیه برای استقرار در مناطق مرکزی و جنوب سوریه با هدف مقابله با موشک‌های «تام هاوک» است.

در پایان این گزارش، اظهارات دیپلماتی غربی در عُمان به نقل از منابع اطلاعاتی آگاه آمده است؛ وی گفته اگر حملات به ادلب خط قرمز‌ها را زیر پا بگذارد بعید نیست پدافند هوایی سوریه این بار جنگنده‌های آمریکا و متحدانش از جمله رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد. این منبع دپیلماتیک بر اساس برآورد‌هایی که از محافل نزدیک به سفیر «اسرائیل» در مسکو گرفته، فاش کرد تل‌آویو نشانه‌هایی از تصمیمی بی‌سابقه دریافت کرده که در تماس تلفنی یا دیدار مستقیم میان «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه با «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله طی روز‌های اخیر گرفته شده و در صورت حمله به سوریه و زیرپا گذشته شدن خطوط قرمز محور مقاومت، تصمیم مذکور وارد فاز اجرایی خواهد شد، بعید نیست شامل اقدامی نظامی خارج از محاسبات همه باشد به نحوی که تل‌آویو یا یکی از پایتخت‌های کشور‌های حاشیه خلیج فارس که در آن اتاق عملیات مشترک با افسران اسرائیلی درباره جنگ یمن وجود دارد را تکان دهد، موضوعی که اطلاعات رژیم صهیونیستی تا کنون آن را نادیده گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: