« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
جهان
شبکه خبری سی ان ان در گزارشی به نقل از مقام های آمریکایی نوشت که ارتش آمریکا فهرست مقدماتی هدف‌های حمله در سوریه را تهیه کرده است.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سی ان ان در این گزارش نوشت: چند مقام آمریکایی گفتند که کارشناسان اطلاعاتی و نظامی واشنگتن فهرستی مقدماتی از تاسیسات ادعایی تسلیحات شیمیایی در سوریه را تهیه کرده اند تا در صورت حمله به این کشور مورد هدف قرار گیرد.

سی ان ان همچنین به نقل از یک مقام آگاه نظامی آمریکا افزود که با وجود اینکه هنوز تصمیمی برای حمله به سوریه گرفته نشده، اما در صورت استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط دولت بشار، ارتش آمریکا سریعا حمله خود را آغاز خواهد کرد.

گزارش سی ان ان در حالی منتشر شده است که رسانه های غربی از چند روز پیش تبلیغات خود را برای آمادگی افکار عمومی برای حمله به سوریه آغاز کرده اند.

مقام های ارتش آمریکا ادعا می کنند که دولت سوریه بالگردهایی را که در نزدیکی ادلب مستقر بوده اند حرکت داده و این بالگردها ممکن است برای حمله شیمیایی استفاده شود.

سوریه در یک هفته اخیر صحنه جنگ لفظی روسیه و آمریکا بوده است چرا که روس ها مدعی هستند که تروئیکای غربی (آمریکا، فرانسه و انگلیس) در حال تدارک حمله به سوریه به بهانه استفاده ارتش این کشور از سلاح شیمیایی هستند.

در طرف مقابل، آمریکا مدعی است که ارتش سوریه به دنبال حمله شیمیایی به مخالفان خود در ادلب سوریه است و در نظر دارد در صورت وقوع این حادثه، پاسخ سختی به سوریه بدهد.

درهمین رابطه روسیه برتعداد ناوهای خود درساحل سوریه دردریای مدیترانه افزوده است و آمریکا نیز در حال انتقال تجهیزات نظامی خود به نزدیکی سوریه است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز کشورهای غربی را از برپایی صحنه سازی شیمیایی در ادلب سوریه برحذر داشت و این اقدام را بازی با آتش توصیف کرد.

لاوروف تصریح کرد: اقدام تحریک آمیز جدیدی که غرب در سوریه تدارک می بیند برای دشوار کردن عملیات ضد تروریستی در ادلب هدف گیری شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: