« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
عراق
یک منبع رسانه ای از توافق اولیه در اتحادیه میهنی کردستان عراق برای حمایت این حزب از کاندیداتوری برهم صالح از رهبران برجسته کرد عراقی برای پست ریاست جمهوری خبر داد.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف؛  شبکه رسانه ای نزدیک به نیچروان بارزانی نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق با اعلام این خبر افزود: بافل طالبانی فرزند ارشد جلال طالبانی رهبر فقید اتحادیه میهنی کردستان عراق با برهم صالح از رهبران پیشین اتحادیه در خصوص کاندیداتوری وی برای پست ریاست جمهوری عراق به توافق رسیده است.
این گزارش حاکی است بافل طالبانی چندین بار در این خصوص با برهم احمد صالح رئیس ائتلافی برای دموکراسی و عدالت به منظور کسب رضایت وی برای بازگشت به اتحادیه میهنی کردستان عراق و نامزد شدن از طرف این حزب برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق دیدار کرده است.
این خبر در حالی منتشر شد که دکتر محمد رئوف یکی از رهبران ارشد ائتلافی برای دموکراسی و عدالت پیوستن مجدد برهم صالح رهبر این ائتلاف را به اتحادیه میهنی کردستان عراق رد کرد و تاکید نمود چنین اتفاقی روی نخواهد داد.
بدنبال پایان انتخابات پارلمانی عراق برخی منابع تایید کردند که اتحادیه میهنی کردستان عراق منعی برای کاندیدا شدن برهم صالح برای پست ریاست جمهوری عراق را ندارد.
همزمان آنها در پیامهای رسمی و رسانه ای تاکید کردند که درها به روی وی برای بازگشت به اتحادیه میهنی کردستان عراق باز است.
دکتربرهم صالح معاون دوم جلال طالبانی رهبر فقید اتحادیه میهنی کردستان عراق سال گذشته در پی اوج گرفتن اختلافات داخلی از این حزب جدا و جریان سیاسی ائتلافی برای دموکراسی و عدالت را تشکیل داد.
یکی از اعضای دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: ارتباطات خوبی بین بافل طالبانی و برهم صالح وجود دارد اما همه اعضای دفتر سیاسی در خصوص حمایت حزب از برهم صالح وحدت نظر ندارند.  / ایرنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: