« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵
آوای رودکوف
اداره دامپزشکی شهرستان لنده در راستای نظارتهای بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی (گوشت مرغ، گوشت قرمز، ماهی و میگو، شیر، تخم مرغ و ...) اطلاعیه ای صادر نمود.
 پایگاه خبری آوای رودکوف:دکتر حسین محمدی رئیس دامپزشکی شهرستان لنده به منظور جلوگیری از تخلفات حمل و توزیع محصولات گوشتی اطلاعیه بهداشتی صادر کرد:

بدینوسیله دامپزشکی شهرستان لنده با توجه به دامنه قیمتی عرضه مرغ کشتار روز و منجمد در سطح بازار، بر خود لازم دیده در راستای نظارتهای بهداشتی مستمر خود که یکی از مهمترین آنها نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی (گوشت مرغ، گوشت قرمز، ماهی و میگو، شیر، تخم مرغ و ...)می باشد و همچنین در جهت رعایت حقوق مصرف کننده و ترویج فرهنگ غذای سالم نکات بهداشتی هر چند کوتاه اما مفید را به اطلاع عموم شهروندان عزیز برساند.

۱- مصرف کننده گرامی مرغ منجمد را حتما در بسته بندی های مجاز و تاریخ دار و از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایید بافت مرغ منجمد نباید نرم باشد و مثل سنگ سفت و سخت باشد. ضمن اینکه ظاهر مرغ منجمد باید کاملا رنگ طبیعی و نرمال داشته باشد.

۲- مرغ منجمد را در دمای ۱۴- تا ۱۸- درجه فریزر میتوان به مدت شش تا نه ماه نگهداری کرد(بهترین زمان مصرف تا شش ماه می باشد). دستور مصرف مرغ منجمد بدینگونه است که باید ۱۲ ساعت قبل از مصرف آن را در دمای یخچال(صفر تا چهار درجه) بگذارید تا به آرامی دیفراست (یخ زدایی) شود و حداکثر تا دو روز و نهایت سه روز در دمای یخچال قابل نگهداری و مصرف است. دقت داشته باشید که گوشت منجمد را فقط یکبار دیفراست کنید در غیر اینصورت به بافت گوشت آسیب وارد می شود و ارزش تغذیه ای(اسیدهای آمینه و ویتامین ها) گوشت بشدت پایین می آید بعلاوه اینکه خطر فساد گوشت هم بیشتر خواهد شد‌.

۳- به لحاظ ارزش تغذیه ای و بهداشتی مرغ منجمد با کشتار روز هیچ تفاوتی ندارد و حتی مرغ منجمد بهداشتی تر است ولی با توجه به ذایقه و بازار پسندی بیشتر مرغ کشتار روز نسبت به مرغ منجمد، قیمت مرغ منجمد در بازار پایین تر است و همین تفاوت قیمتی باعث باز شدن پای افراد سودجو و متخلف به این مقوله می شود. بدینگونه که این افراد مرغ منجمد را با قیمت پایین تر خریداری و خود اقدام به دیفراست (یخ زدایی) مرغ می کنند و آن را به عنوان کشتار روز و با قیمت گزاف تر به مردم می فروشند و از این طریق سود هنگفتی به جیب می زنند‌. لذا مصرف کنندگان گرامی دقت کنند که مرغ کشتار روز را حتما با بسته بندی معتبر که فاصله بین تاریخ تولید و انقضا مندرج بر روی بسته بندی آنها حدود سه روز می باشد تهیه کنید و از خرید مرغ فله ای(فاقد بسته بندی) جدا پرهیز نمایید و اگر قصد قطعه قطعه کردن مرغ را دارید دقت کنید که در مراکز مجاز و در حضور خودتان بسته بندی باز گردد و قطعه بندی انجام گیرد. ضمنا صاحبان رستوران ها و بیرون برها و ... از تحویل گرفتن مرغ فاقد بسته بندی و یا بصورت قطعه قطعه که برای آنها ارسال می گردد خودداری نمایند و در صورت نیاز به قطعه بندی خود آنها به مراکز عرضه مجاز مراجعه و در حضور خودشان مرغ بسته بندی شده کشتار روز از بسته مخصوص خارج گردیده و قطعه بندی گردد و سپس تحویل گیرند.

۴- ضروری است شرکتهای توزیع کننده مرغ منجمد با هماهنگی دامپزشکی نسبت به شناسایی افراد صالح و منصف که دارای مراکز عرضه مجاز و سردخانه های مجهز هستند اقدام نمایند. همچنین این شرکت ها مرغ منجمد را فقط به حاملین وسایل نقلیه مجهز به سردخانه که دارای پروانه بهداشتی مجاز از دامپزشکی می باشند تحویل نمایند.

۵- مصرف کنندگان گرامی هنگام خرید مرغ کشتار روز از مراکز عرضه دقت کنند که این مرغ باید کاملا سرد باشد و نباید حاوی هیچگونه خونابه ای باشد. ظاهری تمیز داشته باشد و هیچگونه بوی نامطبوعی از مرغ احساس نشود.

در پایان از شهروندان عزیز خواهشمندیم هر گونه تخلف از موارد مذکور را در اسرع وقت با سامانه ۱۵۱۲ در جریان بگذارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: