« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
به مناسبت روز انفاق مطرح شد:
مردم خیر و نیکوکار کهگیلویه و بویراحمد 35 میلیارد و 551 میلیون تومان از ابتدای سال گذشته تاکنون در قالب صدقات، زکات، اکرام ایتام، محسنین و سایر موارد به نیازمندان کمیته امداد استان کمک کرده اند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، بابیان اینکه یکی از رسالت‌های اساسی کمیته امداد توسعه و ترویج فرهنگ انفاق در جامعه است، افزود: در حال حاضر این نهاد بخشی از اعتبارات محرومیت‌زدایی خود را به‌صورت انفاق از طریق کمک‌های مردم دریافت و در بخش های مختلف از جمله جهیزیه، درمان، تحصیل،آزادی زندانیان، مسکن، معیشت و سایر موارد برای نیازمندان هزینه می‌کند.


وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون 35 میلیارد و 551 میلیون تومان درآمد کمیته امداد از محل انفاق در قالب اکرام ایتام و محسنین، صدقات، زکات، مراکز نیکوکاری و کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده است.

محبی با اشاره به اینکه بیست و چهارم ذی‌الحجه به‌عنوان روز انفاق نام‌گذاری شده است، گفت: در این روز حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) در حال رکوع انگشتر خود را به سائل داد و آیه 55 سوره مائده (انما ولیکم الله و رسوله) در همین رابطه نازل شد.

وی بابیان اینکه انفاق به معنی بخشش مال به فقیران برای کسب رضای خداست، تصریح کرد: انفاق از امور مهم برای رفع فاصله طبقاتی و رسیدن انسان‌ها به سعادت و تکامل است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه انفاق و بخشش در راه خدا و کمک مالى به افراد محروم از امورى است که در آیات قرآن مجید بر آن تکیه شده و از نشانه‌های ایمان ذکرشده است، گفت: در فرهنگ اسلام انفاق مالى به‌شرط اینکه انگیزه‌ای جز رضاى پروردگار نداشته باشد و از هرگونه ریاکارى و منت و آزار خالى باشد از بهترین اعمال است.

محبی با اشاره به اینکه محور برنامه‌های کمیته امداد قرآن و سیره اهل‌بیت(ع) است، اظهار کرد: آیه 274 سوره بقره که معروف به آیه انفاق است، به ستایش کسانی پرداخته که در شب و روز و نهان و آشکار انفاق می‌کنند -الذین ینفقون اموالهم بالیل والنهار سرا وعلانیه فلهم اجرهم عند ربهم ولاخوف علیهم و لاهم یحزنون-کسانی که دارایی‌های خود را در شب و روز، و نهان و آشکارا، انفاق می‌کنند، پاداش آنان نزد پروردگارشان برای آنان خواهد بود، و نه بیمی بر آنان است و نه اندوهگین می‌شوند.

وی در پایان به برگزاری جشن عاطفه‌ها برای کمک به دانش آموزان نیازمند اشاره و بیان کرد: در آستانه برگزاری مرحله اول جشن عاطفه‌ها در روزهای 15 و 16 شهریورماه از مردم خیر و نیکوکار دعوت می‌کنیم تا با مشارکت در این جشن یاریگر نیازمندان کمیته امداد باشند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از مهم‌ترین راههای پرداخت کمک‌های مردمی به جشن عاطفه‌ها را علاوه بر حضور در پایگاه‌های این نهاد، واریز کمک‌های نقدی به شماره‌حساب ۰۱۱۱۵۸۵۳۵۲۰۰۱ بانک ملی و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۶۷۲۰  سامانه پیامکی *8877*074*5*3# اعلام کرد.  

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: