« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱
علمی پزشکی
سرطان بیماری خانمان سوزی است که همه چشم به راه درمانی برای آن هستند. میوه ها بهترین گزینه برای جلوگیری از سرطان می باشند.
پایگاه خبری آوای رودکوف:سرطان بیماری که حتی اسمش وحشت انگیز است و متاسفانه افراد زیادی درگیر این بیماری وحشتناک هستند و منتظر تا علاجی متخصصان برای آن بیابند. مواد غذایی بسیاری وجود دارند که خاصیت ضد سرطانی دارند. در این مقاله به قاتل سرطان اشاره خواهیم کرد.
لیمو ترش

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) ،تحقیقات نشان می دهد آب لیمو ترش در جلوگیری از سرطان سودمند است.طعم آن بسیار خوشایند است و عوارض جانبی شیمی درمانی را ندارد.

بسیاری از مردم دراثر سرطان می میرند درحالیکه این راز همچنان حفظ می شود تا منافع شرکت های فعال در این عرصه به خطر نیافتد.لیمو ترش را می توان به صورت های متفاوت مصرف نمود. قسمت گوشتی آن را خورد یا آب آن را مصرف نمود ، به صورت شربت و یا صور دیگر. جالب ترین خاصیت آن اثرش برروی کیست ها و تومورهاست . ثابت شده است که این گیاه درمان گر همه انواع سرطان است.

همجنین بعنوان یک ضد قارچ و عفونت ها و کرم ها محسوب می شود. فشار خون بالا را تنظیم می کند و و ضد افسردگی است و با استرس و اختلالات عصبی مبارزه می کند. منبع چنین اطلاعاتی بسیارجالب است ، یکی از بزرگترین تولید کننده های دارو در دنیا . این کارخانه بزرگ دارویی فاش ساخته است که آزمایشات آزمایشگاهی که ازسال ۱۹۷۰ انجام شده است نشان می دهد که لیمو ترش سلول های سرطانی را در ۱۲ نوع سرطان ازجمله سرطان روده ، سینه ، پروستات ، ریه و پانکراس نابود می کند.

تمشک

تمشک و انواع بِری ها همچون بلوبری، آکای بری و کران بری (که البته در کشور ما پیدا نمی شوند) در پیشگیری از انواع سرطان ها موثر هستند. تحقیقات نشان داده است، بلوبری و انواع انگورهای درشت و ارغوانی، عناصری در خود دارند که باعث می شود سلول های سرطانی کبد خودشان را از بین ببرند. کران بری که متاسفانه در ایران نداریم از سرطان تخمدان در خانم ها جلوگیری می کند.

چای سبز

یکی از انواع خوراکی های گیاهی که مشخص شده است در جلوگیری از ایجاد و بازگشت سرطان سینه و دیگر سرطان ها نقش موثری دارد، چای سبز است. این نوشیدنی، ماده شیمیایی به نام EGCG دارد که مانع از رشد تومورهای سرطانی سینه می شود. با نوشیدن فقط دو فنجان چای سبز در روز می توانید از ایجاد سرطان پیشگیری کنید.

سیر

آزمایش ها و تحقیقات فراوانی در دنیا صورت گرفته و همه آنها تایید کرده اند سیر خاصیت ضد سرطانی دارد. بیشتر تاثیر این گیاه در جلوگیری از سرطان های گوارشی و البته سرطان های سینه و پروستات است. تحقیقات نشان داده ست هر چه افراد سیر خام و پخته بیشتری مصرف کنند، کمتر دچار سرطان های معده و روده بزرگ می شوند. آزمایشات ثابت کرده اند، زنان میانسالی که به طور مرتب در بیشتر وعده های غذایی خود سیر مصرف می کنند، 50 درصد کمتر از دیگر افراد دچار سرطان روده بزرگ می شوند.

در سیر دو ماده به نام های آلیکین و آلیال وجود دارد که مانع از ایجاد سلول های سرطانی در بدن انسان و حیوان می شوند. سعی کنید در پخت انواع غذاهای خود سیر ر ابگنجانید. کارشناسان توصیه می کنند میان پوست کندن سیر و خرد کردن آن حدود 15 دقیقه فاصله بیندازید تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

هسته انگور

عصاره ای که از هسته ی انگور به دست می آید منبع غنی آنتی اکسیدان ها، بیوفلاونوئیدها و ترکیبی فعال به نام B2G2 است که با سلول های سرطان زا مقابله می کنند. در گذشته این عقیده وجود داشت که ترکیبات بیواکتیو موجود در عصاره ی هسته ی انگور قدرت مقابله با چندین گروه از سلول های سرطان زا را دارد اما امروزه محققان به این نتیجه رسیده اند که B2G2 موجود در هسته ی انگور این توانمندی شگفت انگیز را باعث می شود. به عقیده ی محققان هسته ی انگور می تواند رشد تومورهای بدخیم سرطانی را به میزان 67 درصد کاهش دهد.

خواص آنتی اکسیدانی هسته ی انگور از آن یک مکمل طبیعی برای مقابله با برخی از انواع سرطان ها ساخته است. این ترکیبات باعث پیشگیری از سرطان های پوست ، پروستات و سینه می شوند.

هسته ی انگور باعث تحریک جریان خون می شود. این کار مانع از ترومبوز (تشکیل لخته ی خون) شده و فشارخون را کنترل می کند. فلاوونوئیدها که جزو دیگر ترکیبات هسته ی انگور هستند باعث تقویت رگ های خونی و تصفیه ی خون از بقایای داروها و دیگر عناصر مضر می شود. این ترکیبات همچنین برای افرادی که از مشکلات قلبی رنج می برند مفید است.

منبع الو دکتر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: