« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
اجتماعی
تهاجم فرهنگی را با نگاه به پوشش جوانان استان می توان مشاهده کرد اما سوال اینجاست دستگاه های فرهنگی و امور بانوان چرا در خواب زمستانی فرو رفته اند؟
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از صبح زاگرس، الگو برداری و داشتن الگو همیشه یک نکته مهم بوده است اما در حقیقت وقتی می گویند بهتر است فردی را به عنوان الگوی خود انتخاب کنیم منظور فرد موفقی است که از موفقیت ها و تلاش هایش درس بگیریم  و او را الگو قرار دهیم که بتوانیم در مسیر زندگی موفق عمل کنیم اما گویا این الگوبرداری  را برخی ها بد متوجه شده اند و در لباس پوشیدن الگوهای ناهنجاری را برای خود انتخاب کرده اند.

  امروزه در فضای مجازی مطالب مختلف و بسیار متنوعی منتشر می شود که اگر می خواهید راست را از دروغ تشخیص  دهید باید سواد رسانه ای بسیار بالایی داشته باشید اما وقتی بدون داشتن آگاهی وارد چنین فضایی شویم بدون شک نه تنها اثر مفید ندارد بلکه ضرر نیز می رساند نمونه آن همین الگو برداری از پوشیدن لباس است.

 در فضای مجازی صفحاتی به نام صفحات مدلینگ وجود دارد که به صورت کامل ظرف مدت چند ماه نوع لباس پوشیدن شما را تغییر می دهد اما در این میان مغازه ها و مانکن های جلوی ویترین مغازه ها نیز به کمک این موضوع آمده اند بدون اینکه خودشان متوجه باشند چه کاری انجام می دهند.

 امروز سطح شهر یاسوج پر است از مغازه هایی که خیلی راحت لباس های نامناسب را تبلیغ می کنند و هیچکس نمی پرسد که چرا اینگونه عمل می کنید ویترین مغازه های یاسوج پر از مانکن هایی است که مدل های غیر اسلامی را به نمایش گذاشته اند و دختر و پسر ایرانی را تشویق می کنند که همانند این مانکن لباس بپوشید تا شیک باشید.

 در حقیقت امروز عده ای عقیده دارند اگر مدل و تیپی بزنم و مدت چند روز در یاسوج باشم ظرف مدت چند ماه می بینیم که  خیلی ها از من الگو برداری کرده اند و تیپ مشابه من استفاده می کنند، چه برسد به مانکنی که هر روز در ویترین  مغازه ها خودنمایی می کند  و این یک مشکل بزرگ برای جوانان این شهر است جوانانی که به راحتی از هر کسی و هر چیزی الگوبرداری می کنند.

وجود مانتوها و لباس های جلوباز، شلوارهای کوتاه و پاره، شال های نازک و خیلی دیگر از موارد نشان می دهد که دشمن به خوبی کار خودش  را انجام داده و در حال انجام است.

 گاهی در یاسوج تیپ و مدل هایی دیده می شود که به قول برخی ها ما آن لباس و یا آن تیپ را برای چوپانی کردن هم استفاده نمی کنیم، این موضواعت تنها به تهاجم فرهنگی برمی گردد و سوال مهم اینجاست دستگاه های فرهنگی به ویژه امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای این تهاجم چه کارهایی انجام داده اند؟

وقتی جنگ در کشوری رخ دهد همه در مقابل آن می ایستند، اکنون جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است، نه اسلحه می خواهد نه توپ و تانک بلکه تنها ایده، نظر، تفکر و عمل می خواهد، باید دستگاه های فرهنگی با همفکری هم و ایده های مختلف ببینند چگونه می توان با  این تهاجم فرهنگی  مقابله کنند.

 در این شرایط جای ایده پردازی و فعالیت دستگاه های فرهنگی در استان به شدت احساس می شود نکته خیلی جالب در نوع پوشش جوانان اینجاست که اعلام شده است پوشش مناطق محروم کشور بیشتر به این سمت رفته است و این نشان می دهد باید در استان بیشتر کار شود.

متاسفانه در خصوص پوشش ها هیچ حرکت و پویایی از هیچ اداره ای انجام نمی شود، از طرف دیگر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد  یکی دیگر از نهادهای مهمی است که باید در این زمینه بسیار فعال و پویا عمل کند در هر دستگاهی یک معاونت تحت عنوان امور بانوان وجود دارد که باید همچون عنوانی که دارند در زمینه خانواده فعالیت کنند اما باز هم متاسفانه فعالیت خاصی در این زمینه در سطح شهر و استان دیده نمی شود.

 امور بانوان و خانواده همان گونه که از اسمش مشخص است با خانواده ها سر و کار دارد هدف تهاجم فرهنگی نیز از هم پاشیدن خانواده هاست، تهاجم فرهنگی کارش را انجام می دهد اما امور بانوان و دستگاه های فرهنگی استان در این خصوص گویا در خواب هستند.

  انتظار می رود که این دو بخش یعنی امور بانوان و خانواده استانداری و دستگاه های فرهنگی در استان  در زمینه این تهاجم فرهنگی پویا تر عمل کنند و با انجام کارهای مختلف جوانان را به سمت پوشش های مناسب هدایت کنند چرا که هدف دشمن انحراف جوانان و نابودی کشور است.

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: