« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۶
وزیر راه و شهرسازی در بحبوحه آشفته‌بازار مسکن، درباره دریا و دریانوردی مقاله می‌نویسد.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

عباس آخوندی که پیش از این هم درباره ایرانشهری و نوروز و... قلمفرسایی کرده، در روزنامه همشهری می‌نویسد: «دریانوردی در ایران، ریشه‌ای دیرینه دارد. این دیرینگی را با مراجعه به اسناد مختلف می‌توان به اثبات رساند، اما در جهان مدرن امروز که هر مفهومی ارزش‌های چندگانه دارد، دریانوردی ایرانیان نیز مثل همیشه تاریخ،‌ جایگاه مهم و چند وجهی در فرآیند دریانوردی،‌ تجارت، حمل و نقل و ترانزیت بار در دنیا یافته است. بخش عمده‌ای از حمل و نقل تجاری در جهان امروز از طریق خطوط کشتیرانی و با تکیه بر ناوگان بزرگ دریانوردان انجام می‌شود و ایران به عنوان کشوری با مرزهای آبی گسترده در شمال و جنوب، جایگاه خود را به عنوان یکی از اثرگذارترین و قدرتمندترین کشورهای دنیا در این عرصه تثبیت کرده است.

    بیشتر بخوانید:
    نقش وزارت راه و شهرسازی در افزایش ۵۰ درصدی قیمت مسکن


یکی از نشانه‌های این حضور قدرتمند را می‌توان در قدمت عضویت ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) دریافت؛ نهادی که در طول نزدیک به ۷۰ سال کوشیده با تصویب و تدوین کنوانسیون‌ها، آیین‌نامه‌ها و مقررات فنی و تخصصی، راه را برای امنیت، ایمنی و محیط زیست دریا و دریانوردی هموارتر کند.


اکنون، پس از ۷۰ سال، برای نخستین بار مهم‌ترین عضو این نهاد کانونی دریایی جهان، مهمان ایرانیان شده است. حضور آقای کیتاک لیم، دبیر کل سازمان بین‌المللی دریانوردی، در مناسبتی که جهان آن را به عنوان پاسداشت زحمات دریانوردان به این نام ثبت کرده، ارزشی دوچندان برای میزبانی که ما هستیم،‌ خواهد داشت.»


سرگرمی وزیر راه و شهرسازی با این قبیل مطالب در حالی است که بنابر گزارش روزنامه‌های اصلاح‌طلب حامی دولت،‌ در پنج سال گذشته به اندازه یک سال مسکن ساخته شده است.


بنابر آمار رسمی بانک مرکزی، قیمت مسکن در تهران در مقایسه با مرداد ماه سال گذشته ۶۲ درصد افزایش یافته است.


بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم، وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۴ مکلف به ایجاد سامانه ثبت املاک و مسکن و اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.


طبق آمار رسمی، تعداد واحدهای خالی (احتکار شده) در کشور از سال ۹۰ تا ۹۵، به میزان ۶۰ درصد افزایش داشته و از ۱/۶ میلیون واحد به ۲/۵ میلیون واحد مسکونی رسیده است.


وزیر راه در ۵ سال گذشته بیشترین بدگویی را علیه مسکن مهر داشت که ۲ میلیون خانوار را صاحب خانه کرد. او از ۲۰ سال پیش مدعی ساخت مسکن اجتماعی است اما نه تنها هنوز حتی یک واحد از این مسکن ساخته نشده بلکه حتی یک نقشه و تصویر طراحی شده از آن نیز به مردم عرضه نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین