« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۲
درآمد مدیرعامل آمازون به ازای هر ساعت ۱۱.۱ میلیون دلار است. این در حالی است که درآمد کارگران آمازون که در بخش تنظیم لیست سفارشات مشتریان کار می‌کنند ساعتی ۱۲ دلار است.
آوای رودکوف: شرکت آمازون هفته گذشته توانست پس از شرکت اپل به دومین شرکت با ارزش بالای یک تریلیون دلار تبدیل شود، محاسبات نشان می‌دهد اختلاف درآمدی در این شرکت بین کارفرما و کارگران بسیار زیاد است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از راشاتودی؛ جف بزوس، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت آمازون یکی از ثروتمندترین مردان جهان است، اما باید دید اختلاف بین جیب کارفرما و کارمندان معمول آمازون چقدر است. اوایل هفته جاری شرکت فروش اینترنتی آمازون توانست بعد از اپل به دومین شرکت با ارزش بالای یک تریلیون دلار در جهان تبدیل شود.

ارزش این شرکت طی هفته گذشته ۴۳۴ میلیارد دلار افزایش یافت. باید گفت که هیچکس از این روند بیشتر از بزوس سود نبرده است.

به عبارت دیگر بنا به گزارش بلومبرگ دارایی خالص بزوس در سال ۲۰۱۸، ۶۷ میلیارد دلار افزایش یافته و به ۱۶۷ میلیارد دلار رسیده است. با یک محاسبه ساده به این نتیجه می‌رسیم که طی سال جاری بزوس در ۲۵۰ روز ۶۷ میلیارد دلار درآمد داشته که معادل روزانه ۲۶۸ میلیون دلار و هر ساعت ۱۱.۱ میلیون دلار است. باید گفت که درآمد بزوس یک میلیون برابر درآمد کارگران قسمت انبار این شرکت است.

درآمد سالانه کارکنان آمازون بین ۵۸ تا ۱۴۶ هزار دلار است. البته کارگران آمازون که در بخش تنظیم لیست سفارشات مشتریان کار می‌کنند از همه کمتر می‌گیرند و درآمد ساعتی آنها ۱۲ دلار است.

اوایل هفته جاری برنی سندرز، سناتور دموکرات سنای آمریکا پیشنهاد اعمال مالیات بیشتر بر شرکت‌های آمریکایی با بیش از ۵۰۰ کارمند را مطرح کرد.

سندرز در پیشنهاد خود خواستار دریافت مالیات از شرکت‌های بزرگ مانند اپل، آمازون و بالمارت معادل تمام مزایای دریافتی کارکنان این شرکت‌ها از برنامه‌های رفاهی دولتی شده است.

 منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: