« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۳
روسیه با توجه به گزارش اخیر سازمان انرژی اتمی، بر پایبندی ایران به تعهدات خود در توافق برجام تاکید کرده است.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از آسوشیتد پرس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد که «یوکیا آمانو»، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر تایید نموده که ایران به تمامی تعهدات خویش در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پایبند است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه افزود که چنین نتیجه گیری به خودی خود نشانگر ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران است و در عین حال ثابت می‌کند که برجام به طور موثر تمامی وظایف خود را انجام داده و کارایی خود را نشان داده است.

پیش از این آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش ۳۱ اوت خود درباره بازرسی‌های انجام شده در ایران، پای بندی کامل ایران را به تعهدات خود در توافق هسته‌ای ۱+۵ اعلام کرده بود و این گزارش نیز قرار است در ۱۰ سپتامبر در نشست علنی شورای حکام آژانس مورد بررسی قرار بگیرد.

با وجود تائید پای بندی ایران به تعهدات خود در توافق برجام که در همه ۱۲ گزارش قبلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تصریح شده است، اما دولت ترامپ برخلاف تعهدات پیشین کشورش خروج آمریکا از برجام را در اواخر اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد. اقدامی که با واکنش‌های گسترده و مخالفت‌آمیز از سوی دیگر کشورهای امضا کننده برجام روبرو شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: