« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵
امیرمسعود طایفه سلطانخانی
وانیل یکی از ادویه‌جات گران قیمت است که به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود. محبوبیت این ادویه به دلیل عطر و طعم دل‌پذیر آن است که عطری خفیف و معطر دارد.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:وانیل یکی از ادویه‌جات گران قیمت است که به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود. محبوبیت این ادویه به دلیل عطر و طعم دل‌پذیر آن است که عطری خفیف و معطر دارد.

مولکول‌های وانیل عملکرد پوست را تحریک می‌کند و باعث تسریع در رشد پوست می‌شود و در انسجام پوست، فرآیند جذب آب، طراوت، تازگی و استحکام پوست موثر می دانند.

درخت وانیل گیاهی است پایا خزنده یا بالا رونده، دارای ساقه سبز دراز، برگ‌های متناوب، پهن، نرم، ضخیم، بیضی شکل و نوک تیز سبز و تعداد زیادی ریشه های هوایی که از کنار هر برگی بیرون می‌اید که با کمک آن‌ها به تنه درختان مجاور می‌چسبد و بالا می‌رود.

عصاره وانیل، حاوی مواد مغذی عالی و سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. عصاره وانیل دارای وانیلین است که ماده اصلی لوبیای وانیل بوده و برای سلامتی بدن مفید است.

پوسته وانیل دارای دانه‌های ریز معطری است که در شیرینی پزی و ساخت لوازم آرایشی کاربرد دارد. این دانه‌ها دارای مولکول‌هایی هستند که در جوان ماندن و شادابی و طراوت پوست موثر است.

بهترین روش مصرف آن به صورت گرد است و مقدار آن 2 - 25/0 گرم است.

وانیل باعث بهبود علائم سرما خوردگی مانند سرفه، گلو درد، سر درد، مشکلات سینوس و حساسیت فصلی می شود.

چون وانیل حاوی اسید وانیلیک و وانیلین است، مانند یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند. این مواد مغذی به محافظت از شما در برابر مواد مضر مانند رادیکال‌های آزاد و سموم کمک می‌کنند. همچنین نشان داده شده است که مواد مغذی آنتی اکسیدانی با اثرات رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و به حفظ سلامت پوست کمک می‌کنند. به‌علاوه،‌ به تایید تحقیقات انجام شده در این مورد، در اختیار داشتن ۲۶ تا ۹۰ درصد آنتی اکسیدان، قابلیت این را دارد که مکمل سلامتی خوبی باشد.


وانیل حاوی موادی است که با دندان درد و عفونت دندان مقابله می کند. همچنین مصرف آن برای پیشگیری از پوسیدگی دندانها مفید است.

به طور کلی وانیل به دلیل وجود انواع آنتی اکسیدان موجود در آن دارای خاصیت ضد سرطان بوده، از بروز سرطان به ویژه سرطان سینه پیشگیری میکند.وانیل در تمام دنیا در درمان‌های پیری پوست کاربرد دارد. از ترکیب وانیل با روغن کنجد یا آفتابگردان خمیری بدست می‌آید که از خشکی پوست جلوگیری کرده و باعث نرمی و لطافت آن می‌شود.

عصاره وانیل، منبع بسیار خوبی از پتاسیم است که خاصیت حفظ تعادل مایعات و بهبود عملکرد مغز، اعصاب و عضلات را دارد. همچنین می‌توانید برای دریافت بیشتر پتاسیم، عصاره وانیل را در کنار کلم بروکلی، عدس و ماهی سالمون نیز استفاده کنید. افرادی که پتاسیم کمتری دریافت می‌کنند، بیشتر از سایرین در معرض اختلال عملکرد قلب مواجه می‌شوند. در واقع، پتاسیم یک الکترولیت مهم است که نقشی کلیدی در سلامت بدن ایفا می‌کند.

یکی از مهم ترین خواص وانیل که در طب سنتی به آن اشاره شده است، تاثیر مثبت آن بر روی سیستم عصبی، ایجاد نشاط، رفع افسردگی و کاهش ترس است.

از دیگر خواص وانیل جلوگیری از لخته شدن خون، التهاب و انسداد رگها، کاهش کلسترول بد خون و .. است. از این رو مصرف آن برای تقویت قلب مفید بوده، خطر بروز سکته قلبی را کاهش می دهد.

وانیل به دلیل وجود انواع آنتی اکسیدان موجود در آن دارای خاصیت ضد سرطان بوده، از بروز سرطان به ویژه سرطان سینه پیشگیری می کند.

بسیاری از محصولات مراقبت از پوست مانند لوسیون‌های بدن، کره بدن و کرم‌های بدن، برای رایحه شیرین از وانیل استفاده می‌کنند. وانیل علاوه بر داشتن بوی خوب، برای افزایش سلامت و زیبایی پوست نیز مفید است. ویتامین‌های گروه B و اسید پانتوتنیک موجود در وانیل به حفظ سلامت پوست کمک می‌کنند. همچنین، عصاره وانیل به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی، در محافظت از پوست در برابر آسیب‌های محیطی و سموم نقش دارد.

وانیل دارای خاصیت باکتریواستاتیک است، بنابراین از فعالیت میکروبها جلوگیری می کند و از ایجاد نفخ و التهاب روده ها ممانعت به عمل می آورد.

صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.
کهگیلویه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین