« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد کشور اعلام کرد
حاصل فعالیت‌های حوزه اشتغال کمیته امداد، توانمندی، خودکفایی و خروج بیش از 700 هزار خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد و فراهم کردن امکان جایگزینی همین تعداد خانوار نیازمند جدید از ابتدای تأسیس تاکنون است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، مهرعلی حق‌گویان مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه اعتبارات حوزه اشتغال امسال چهار هزار و 500 میلیارد تومان و دو برابر سال گذشته است، گفت: ۲۰0 هزار فرصت شغلی برای سال جاری هدف‌گذاری شده و برای 26 هزار نفر نیز باید کاریابی انجام گیرد.



وی با اشاره به اینکه حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از سال 74 فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: ماحصل فعالیت‌های حوزه اشتغال این نهاد، توانمندی و خودکفایی بیش از 700 هزار خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد و فراهم کردن امکان جایگزینی همین تعداد خانوار نیازمند جدید از ابتدای تأسیس این نهاد تاکنون است. 

حق گویان افزود: مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه خودکفایی کمیته امداد ارائه آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای، اجرای طرح‌های اقتصادی و کاریابی برای مددجویان است.



وی بابیان اینکه از ابتدای تأسیس حوزه اشتغال کمیته امداد تاکنون بیش از یک و نیم میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده که بیشتر آن در دهه 90 بوده، تصریح کرد: از سال 90 تا 95 بیش از 950 هزار فرصت شغلی بااعتبار 73 هزار میلیارد ریال از محل اجرای طرح‌های اقتصادی برای مددجویان ایجادشده است.

مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه در سال گذشته 152 هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شد، گفت: سرمایه‌گذاری انجام‌شده در این زمینه دو هزار و 310 میلیارد تومان است که هزار و 750 میلیارد تومان آن از تسهیلات بانکی و باقی‌مانده آن از منابع امدادی بوده است.



حق‌گویان به زمینه‌سازی برای اجرای طرح‌های اقتصادی از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره و اظهار کرد: از ابتدای تأسیس تا سال 95 سه میلیون و 300 هزار نفر از آموزش‌های این نهاد بهره‌مند شده‌اند و در سال گذشته، 295 هزار نفر در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی شرکت کرده و مهارت‌های لازم را فراگرفته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان نیز در این نشست گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون چهار هزار و 468 طرح اشتغال‌زایی بااعتبار 75 میلیارد و 744 میلیون تومان برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اجراشده است.


وی با بیان اینکه درخصوص اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی در سال گذشته عملکرد کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بسیار مطلوب بوده که ازلحاظ تعداد 123 درصد و ازلحاظ مبلغ 103 درصد حجم فعالیت این نهاد بوده است، افزود: در همین خصوص در زمینه ارائه برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای از لحاظ تعداد 98 درصد و در زمینه اعتبارات 111 درصد از اعتبارات جذب‌شده است.

وی تصریح کرد: تمامی مدیران بانک‌های عامل اذعان دارند که با نظارتی که بر طرح‌های اجرایی کمیته امداد انجام می‌شود، یکی از نقاط مثبت طرح‌های اشتغال ایجادشده این است که این طرح‌ها قابل‌اعتماد و انحراف آن‌ها حداقل است.


محبی با اشاره به اینکه ما باید طبق شرایط روز برای مددجویان اشتغال ایجاد کنیم، گفت: پایدارسازی و استمرار طرح‌ها خیلی مهم است و در این خصوص باید دقت لازم را داشته باشیم.

شایسته ذکر است در پایان این دیدار مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد کشور از یکی از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بازدید کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: