« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد کشور خبر داد
26 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد در سال جاری از طریق بنگاه‌های اقتصادی و مراکز کاریابی جذب بازار کار می‌شوند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،مهرعلی حق‌گویان، مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد کشور، با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه اشتغال کمیته امداد به‌کارگیری مددجویان تحت حمایت از طریق مراکز کاریابی است، گفت: در این زمینه پیش‌بینی‌شده است که 26 هزار نفر از مددجویان این نهاد در سال جاری از طریق مراکز کاریابی وارد بازار کارشده و شاغل شوند. 

وی بابیان اینکه کمیته امداد برای بنگاه‌های اقتصادی و مؤسسات کاریابی که مددجویان این نهاد را جذب کنند بسته‌های تشویقی در نظر گرفته است، افزود: کارفرمایان در صورت به‌کارگیری مددجویان این نهاد به مدت دو سال از پرداخت حق بیمه کارفرما معاف و کمیته امداد این سهم را پرداخت می‌کند.

حق‌گویان دیگر بسته تشویقی برای کارفرمایان را ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه اعلام و اظهار کرد: بنگاه‌های اقتصادی در صورت جذب نیروی انسانی موردنیاز خود از مددجویان کمیته امداد به ازای هر نفر 20 میلیون تومان تا سقف پنج نفر  صد میلیون تومان وام قرض‌الحسنه از این نهاد دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنگاه‌های اقتصادی و کارفرمایان در مناطق محروم از هر دو بسته تشویقی –سهم بیمه کارفرما و تسهیلات قرض‌الحسنه- به‌صورت یکجا و در مناطق برخوردار فقط از یک بسته تشویقی بهره‌مند‌می شوند.

حق‌گویان برگزاری دوره‌های آموزش‌های مختلف فنی و حرفه‌ای و مهارتی را از دیگر برنامه‌های حوزه اشتغال کمیته امداد برای مددجویان اعلام کرد و افزود: به همین منظور 40 میلیارد تومان در سال جاری برای آموزش مددجویان در زمینه‌های مختلف برای ورود به بازار کار اختصاص داده‌شده است.

مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد کشور بابیان اینکه در پنج سال گذشته 300 نفر از مددجویان این نهاد در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارتی شرکت کرده و برای 150 هزار نفر شغل ایجادشده است، تصریح کرد: در این زمینه در سال جاری به 40 هزار نفر از مددجویان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه و همین تعداد نیز مشغول به کارشده‌اند.

حق گویان درخصوص اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد برای مددجویان یادآور شد: چهار هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع بانکی، اشتغال روستایی و منابع کمیته امداد برای ایجاد 200 هزار فرصت شغلی در سال جاری اختصاص داده‌شده است.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: