« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
امیرمسعود طایفه سلطانخانی
فلفل سیاه با شکستن سلول های چربی، باعث کاهش وزن می شود.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:فلفل سیاه گیاهی است انگور مانند که گلدار است و برای میوه آن کشت می شود. میوه این انگور خشک شده و به عنوان ادویه و چاشنی استفاده می شود و در اصل همان فلفلی است که در غذاها استفاده می شود. فلفل سیاه میوه های خشک شده تیره رنگ گیاه فلفل است. فلفل سیاه برای سلامتی و پوست و مو واقعا بسیار زیاد و شگفت انگیز است. فلفل سیاه یکی از معمول‌ترین ادویه‌های استفاده‌شده در غذاهای مختلف در سراسر دنیاست. فلفل سیاه هم به شکل سالم و و هم به‌صورت پودر مصرف‌می‌شود. این فلفل حاوی پتاسیم، منیزیم، آهن، ویتامین K و ویتامین C است. جدا از مزه تند، فلفل سیاه فواید خاصی دارد که باید درنظرگرفته ‌شوند.

در یک قاشق غذا خوری (6 گرم) فلفل سیاه، 15.9 کالری، 4.1 گرم کربوهیدرات وجود دارد و فاقد چربی و کلسترول است. محتوای سدیم حدود 3 میلی گرم است، کربوهیدرات 4 گرم و فیبر رژیمی 2 گرم است.

فلفل سیاه به تقویت سوخت‌وساز در بدن کمک‌می‌کند. کالری‌های ناخواسته را می‌سوزاند و به کاهش چربی شکم کمک‌می‌کند. فلفل سیاه در مبارزه با چاقی بسیار موثراست. مصرف روزانه فلفل سیاه به کاهش مشکلات مربوط به معده کمک‌می‌کند.

فلفل سیاه، یک ضداحتقان طبیعی و حاوی ماده شیمیایی است که باعث رقیق شدن خلط می شود و از این طریق سینوس ها پاک می شود. تقریباً 5 قطره روغن فلفل سیاه با کمی روغن اوکالیپتوس را به آب جوش اضافه کنید. با استنشاق این مایه سینوس ها باز می شود.
فلفل سیاه دارای خاصیت ضدباکتریایی و آنتی اکسیدانی است که باعث صاف شدن پوست می شود. فلفل به طور طبیعی گردش خون را افزایش می دهد و این امر کمک می کند با ایجاد حرارت ملایم روی پوست، منافذ آن باز شود.


فلفل سیاه به دلیل داشتن ویتامین C دارای ویژگی‌های آنتی‌بیوتیک طبیعی است. این ویژگی از واکنش‌های رادیکال‌های آزاد مضر جلوگیری‌می‌کند. این یکی از ویژگی‌های مهم فلفل سیاه است.

فلفل سیاه خاصیت ضدباکتریایی دارد و باعث لخته شدن خون و در نتیجه متوقف شدن خونریزی نیز می شود.

فلفل سیاه با افزایش دادن ترشح اسید هیدروکلریک در معده به هضم غذا کمک می کند. وجود اسید هیدروکلوریک برای هضم پروتئین ها و دیگر مواد غذایی در معده ضروری است. در استعمال داخلی به عنوان محرک اشتها، مدر، بادشکن، گرم کننده و ضد سم و برای رفع انواعی از مسمومیت های غذایی به کار می رود. همچنین فلفل سیاه برای معالجه اسهال تابستانه، اسهال خونی، کاهش احتمال سرماخوردگی و دردهای روماتیسمی مفید است.

فلفل سیاه بر آنزیم های پانکراس و دیگر آنزیم های دستگاه گوارشی تاثیر دارد و آن را تحریک می کند، بنابراین باعث هضم سریعتر و بهتر غذاها میشود. بنابر این مصرف فلفل سیاه همراه با وعده های غذایی به هضم غذا کمک خواهد کرد.

فلفل سیاه همچنین دارای خواص گرمایشی است و به کاهش گاز معده کمک میکند. همچنین میتواند برای مقابله با فتق نیز مورد استفاده قرار گیرد. فلفل سیاه در بهبود سلامت دندان مفید است. این فلفل به مبارزه با پوسیدگی دندان کمک‌کرده و باعث تسکین سریع دندان‌درد می‌شود.
فلفل سیاه اثرات زیادی بر سلامت مغز دارد. پپیرین موجود در فلفل مهار کننده ی آنزیمی است که باعث تخریب سروتونین(انتقال دهنده عصبی) است. این آنزیم همچنین عملکرد هورمون دیگری به نام ملاتونین را که چرخه خواب/بیداری را تنظیم می کند کاهش می دهد، پس مصرف فلفل با کاهش این آنزیم به تنظیم چرخه خواب کمک می کند.
فلفل سیاه خاصیت ساخت حرارت دارد و برای همین باعث افزایش دمای بدن میشود. همین مسئله هم به لاغری کمک می کند. به خاطر این که متابولیسم بدن را بالا برده و با چاقی مفرط نیز مقابله می کند.
فلفل سیاه با التهاب‌های بدن که موجب مشکلات زیادی می‌شود، مقابله می‌کند. در واقع ترکیبات فلفل سیاه را جزو ضدالتهاب‌های طبیعی می‌دانند.

صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.
دنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: